Direktlänk till inlägg 27 november 2008

Barnlediga torsdagar

Av Malin - 27 november 2008 19:47

Jag har som alltid ledig torsdag, som går ut på att jag ska få komma ut och lufta mig utan barn.

Jonas har måndagar då han passar på att springa av sig fläsket (;-)), spelar innebandy med jobbarpolarna.

Det är en livsnödvändig kväll, även om jag inte har något planerat (det brukar jag nästan aldrig ha, för jag kommer på när Jonas kommer hem att just det, snart får jag dra!) så är det ett lufthål, så här efter 2 års hemmavarande.

Ofta hänger jag hemma hos Annelie, eller så går jag till badhuset och simmar en skvätt men bastar desto längre. 

Ibland blir det Solna C med en fika på Solo. Mer än en gång har det blivit pocketboksläsning på fik, och det är avkopplande!


Idag hade jag lyckats planera lite i förväg och kollat med J om hon ville passa på att ses. Hon och jag träffades ett tag innan vi fick barn. Hon fick lilla J två veckor före jag fick Minou.  Nu väntar hon tvåan som dyker upp i slutet på mars, men jobbar fortfarande så vi kan inte ses på dagarna direkt.

 Det blev fika på Solo och vi är så lika att det nästan inte blev nån träff!

Vi är ganska glömska båda två, men duktig som jag var hade jag påminnelse på mobilen för att åtminstone har en kvart på mig att ta mig till Solo ifall jag hade glömt!

Nu gjorde jag inte det, men J ringde mig på mobilen när jag var i Solna C och sa att hon höll på att glömma, men kommit på det i sista sekund :-)


Vi satt och pratade om jobb och barn och om att ha två barn, och om pappor och framtiden och sånt. Det var längesen vi sågs och vi bestämde att vi ska träffas med barnen efter dagis hemma hos nån av oss, så kan vi bara steka lite korv med bröd så vi hinner prata lite.

Sist vi sågs var det i Skytteholmsparken och det gick inte så lätt som jag trodde det skulle göra.

Lilla J ville gunga och Minou pinnade iväg mot andra sidan parken med en sliten docksulky som dagiset glömt kvar. Inte mycket prat den dagen...


Har märkt på fler än ett sätt att jag var för tidig med att skaffa barn nr 2.

Nu när jag ska börja jobba, är det flera stycken som kommer gå på sin mammaledighet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards