Alla inlägg den 3 november 2008

Av Malin - 3 november 2008 20:43

Ringde till ci-enheten för att få bekräftat att operationen blir av den 11 nov. Samordnaren säger att det är inte någon operation inbokad för Noelle då. Den tiden är redan bortlovad till någon annan! Hon har en tid någon gång i dec. Däremot finns en avbokningstid den 12 nov, ifall läkaren ändrar sig, sa hon.


Jag förklarade vad som hänt, att hon blev förkyld lagom till operationen, fick antibiotika och sedan att vi bytte op-datum med en annan familj.

Läkaren skulle ringa till mig och tala om vad som händer, sa hon.


Han ringde upp mig, frågade hur Noelle mådde nu, om hon avslutat antibiotikakuren osv. Tydligen är det någon familj från Island som har ett barn som också har öronproblem som fick tiden den 11e.


Han sa att vi ska fortsätta ge Noelle antibiotika så hon inte blir sjuk igen, och att vi ska komma in för en öronkoll på onsdag kl 8,15. Men jag vet fortfarande inte om det blir operation 11e eller 12e.


Struligt när vi inte vet vad vi ska säga till Minous farmor som ska vara barnvakt. Hon måste ju ta ledigt och sambon J är ju borta var och varannan dag från jobbet så hans chef är inte heller så nöjd kan jag tänka...


Det är lättare nu att vara tvåbarns-mamma tycker jag. Vi har hittat våra rutiner, Minou har vant sig vid lillasyster så till den grad att hon tom lyckas somna trots att hon ligger i spjälsängen bredvid och ropar. Minou som alltid haft svårt att somna.

Vi har vant oss vid att behöva ge Noelle ögondroppar vid varje blöjbyte och till sovdags. I början var det jobbigt att överhuvud taget komma ihåg de där dropparna och så hade jag jättedåligt samvete för att hon inte fått några på flera timmar.

Skönt nu när sjukgymnasten var här och såg Noelle försöka krypa och hon sa att vi slipper rygg och nackgymnastiken nu. Det klarar Noelle själv nu! Så nu ska vi rikta in oss på hennes ansiktsmassage (den ska få igång hennes muskler i ansiktet och det finns dokumenterat att det faktiskt funkar)


Nu tycker jag det är roligt att vara mamma till två och har inte dåligt samvete hela tiden :-)

 

Av Malin - 3 november 2008 13:57

Måste passa på att göra reklam för A´s blogg.

Hon skriver störtskönt om sin nya dotter (nu är hon två månader och några dagar)

Sen har jag och Minou haft lite tråkigt så vi passade på att damma av och prova vår ergonomiska bärsele Patapum igen. Den har legat i garderoben i ett antal månader sedan Minou var liten skit och åkte på magen på mig. Nu är hon för stor för det och Noelle slänger sig bakåt så det kan bli lite farligt (obekvämt om inget annat)

Ovido - Quiz & Flashcards