Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Matlycka

Av Malin - 25 oktober 2009 18:51

Nu har vi äntligen bestämt vilka vi ska prenumerera mat ifrån, det finns några sidor på nätet när man söker.

Det har utvecklats en hel del sedan jag hörde alas om att man kunde beställa mat på nätet för första gången.

Då var det ju att sitta och klicka i varenda päron och smörpaket (fast jag har inte köpt på nätet förut)


Nu när man prenumererar på mat får man hem recept och maten till recepten direkt till dörren. Kassen innehåller fem middagar för fyra personer och man får hemleverans varannan vecka. Då kan man ju blanda ut den "nya" maten med sina egna recept...


Det fick bli Matlycka, det var inte den dyraste och inte den billigaste. Har hört om andra som kräver lite hackande och tid i köket, det har inte vi. Men denna var anpassad för barnfamiljer och ska vara lättlagade recept!

 
 
Ingen bild

annelie

26 oktober 2009 16:03

så man får fem dagars mat under två veckor? vad kostar det

 
Ingen bild

Malin

26 oktober 2009 19:52

780 kronor sätter in en länk på de olika matsidorna jag kollat in!

 
annelie

annelie

27 oktober 2009 09:57

Det var ju billigt ju

http://mysminea.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards