Alla inlägg den 14 november 2008

Av Malin - 14 november 2008 09:14

Idag var det riktigt skitväder, regnet skvalade ner - och det började lagom tills jag och Noelle skulle ut och möta Annelie och hennes Minéa.

Vi hade bestämt att vi skulle gå på barnvagnsbio!

Jag kollade i Barnistan-häftet att det finns barnvagnsbio här i Sumpan, hade jag ingen aning om förräns nu.


Det var ABF som skulle visa Arn, Tempelriddaren. Den började 13,30 och det passade inte rikigt för mig eftersom jag skulle hämta Minou från dagis kl 15, men jag skulle hinna se lite av filmen iallafall. (lite fel film att visa, den är ju rätt lång)


Hursom helst hittade vi fram lagom till halv två, de skyltade inte direkt med var de låg heller. Vi blev mer och mer skeptiska. Tänk om vi skulle få sitta i ett klassrum på trästolar och så rullar de fram en såndär tv med video på hjul? Inga andra barnvagnar, bara vi.

Annelie frågade i receptionen. Va, barnvagnsbio? Idag?

Receptionisten skulle gå och fråga. Jag blev om möjligt ännu mer skeptisk och ville skita i alltihop.

När filmkillen dök upp så berättade han att det kostar 50 kronor för hela biosäsongen, men idag kunde vi få gå gratis :-)


 


Han visade oss till biosalongen - inga trästolar här inte! En äkta filmduk och riktiga mjuka biostolar, åååh!

Det var nåt med Arn-filmen så vi fick välja själva och det blev Michael Moore´s film "Sicko" (handlar om sjukvården i USA).

Så det var bara jag, Annelie, en sovandes Noelle och en skrikandes Minéa. Hon hade nog ont i magen och var inte glad alls, lilla skruttan.


Biokillen sa att de som är här och tittar på barnvagnsbio får självklart vara med och välja vilka filmer som ska visas och det låter bra!

Ovido - Quiz & Flashcards