Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Mor har åkt

Av Malin - 22 oktober 2009 19:44

Nu har morsan åkt tillbaks igen. I två veckor har hon varit hos oss och hjälpt till med tjejerna.

Hon har sovit i deras rum och tagit Noelle varje gång hon vaknat, tagit henne på morgonen när hon vaknat vid 6-tiden, hämtat Noelle när hon kommit med taxin så jag bara behövt cykla till Minous dagis.

Hjälpt till att laga mat, hjälpte till med tårtan till Minous barnkalas, mm.


Nu fick vi lite tid över att prata också. På min lediga kväll (barnfria kväll) gick vi och spanade i affärer, käkade på El Toro och gick till badhuset och bastade och pratade skit.


Trodde vi skulle tröttna på varann långt tidigare men det var hon som tröttnade först! Tog en båttur till Åbo och kom tillbaks nästa dag med laddade batterier. Det har varit kul! Kommer sakna henne till nästa gång...

Förhoppningsvis firar mormor och morsan jul med oss hemma i år, det blir nog nästa gång vi ses

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards