Alla inlägg den 12 november 2008

Av Malin - 12 november 2008 14:06

ps jag har lagt in videon när N brummar under det inlägget (el sök under kategori inlägg med videoklipp)

Av Malin - 12 november 2008 13:46

Kan man inte skriva ett inlägg, sen lägga ner för att sedan ta upp det igen - utan att ha publicerat det så andra kan läsa emellan?? Nån som fattar vad jag menar?

Trodde det gick att skriva ett inlägg utan rubrik och sen låg den som ett "ogiltigt inlägg" tills man skrivit rubriken? Tydligen inte...


Nu när jag ändå skriver kan jag lägga till att Noelle hade vacker solbränna igår, haha. Glömde ta kort med mobilen. 

Vi åt lunch på Åhléns och så kom A över med lilla M för en promenad. Noelle fick superb makaronigryta på burk. Jag gamla tvåbarnsmamma borde veta bättre än att servera tomatsås-mat ute bland folk!


Noelle tog tag i skeden och smätte iväg maten åt än det ena och än det andra hållet. Det går rätt bra med en silikonsked som är väldigt böjlig!

När vi var klara var det tomatsås åt alla håll och kanter, inget vatten inom räckhåll, våtservetter i en unges ansikte - nej tack, och skötbordet måste man låna nyckel till...

Jag torkade av henne med tyghaklappen vilket resulterade i en vacker solröd nyans, speciellt runt ögonbrynen och luggen låg väldigt klistrad om pannan :-)


Jag har lärt min läxa...

Av Malin - 12 november 2008 11:36

Idag har jag redan hunnit en del!

När jag lämnade Minou på dagis så gick jag vidare till Råsundas 2hand för barnkläder och lämnade in en påse kläder som jag vill sälja. 

(jag har ett konto där och när kläderna sålts så kan jag håva in cashen el få kläderna tillbaka - win win situation :-))

Fast jag har en hel drös med barnkläder som jag klänger mig fast vid av sentimentala skäl. Jag kan inte ens ge bort kläderna till mina vänner, min snåle fan! Om ett tag kanske jag kan skiljas från de dammiga barnkläderna...


Efter det gick jag vidare till Solna centrum. Noelle sussade gott i vagnen, passade på att ta sin förmiddagslur. Gick till Team Sportia och provade skalbyxor/snowboardbrallor så jag åtminstone ser cool ut, när jag hänger på lekplatsen i vinter.

Provade och provade och provade - Noelle sov - provade lite till, och bestämde mig för de jag provat först. Ett par grårutiga tjejsnowboardbrallor som prislappen var på smärtgränsen för mig. Men jag tröstade mig med att de var skitsnygga och bekväma, jag kommer få ha de åtskilliga timmar på lekplatser runt i Sumpan - och förhoppningsvis kommer jag nån gång även få ha dem medan jag åker bräda!

De får bli en tidig julklapp från mig till mig, haha.


När jag ändå var i shoppingtagen köpte jag ett par Didriksson-vantar till Minou som hon kan ha i vinter och ett par skalbrallor som hon ska få prova ikväll. Har saknat nåt att sätta på henne när det är mittemellanväder så att säga, för varmt för vinteroverallen och för kallt och blött för bara långjalingar och byxor.


Noelle sover fortfarande förmiddag. Det är bra för igår sov hon kort på fm, medan vi åkte till proppjouren (som vanligt med de pipande små j****arna)

Och sen sov hon lunch! Det blev helt fel för hon vaknade vid kl14 och sov ingenting mer sen. När vi åt middag vid kl 17,30 somnade hon nästan vid bordet men jag höll henne vaken - hon skulle ju ändå sova 18,30.


Nej, då var hon övertrött! Gick inte att få henne att somna, hon skrek och gjorde ostbågen (kastade sig bakåt) Hon somnade inte förrän vid 22 nånting och då var hon redigt trött!

Tänker inte utmana ödet, så det får bli två lurar om dagen ett tag till. Inget mer lunchsov!

Ovido - Quiz & Flashcards