Alla inlägg den 30 november 2008

Av Malin - 30 november 2008 20:22

Jag har precis gjort det igen - SUCK!!! (ordet till vänster kan läsas både på svenska och engelska) Jag skrev ett jättelångt och bra inlägg om vad vi gjort idag. Sen glömde jag spara innan jag skulle ladda upp bilderna....

ÅÅHHH!! Nu orkar jag inte skriva lika långt och roligt igen.


 Iallafall... Idag var jag och Minou på Grönans julmarknad tillsammans med Linda och hennes 5-åriga Julia. Tog tunnelbanan till centralen och sen bussen därifrån. Trodde det skulle bli drygt att åka buss med vagnen men det var en smart drag! Vi fick kliva på före alla resenärer, men Linda och Julia fick köa som alla andra och bussen hann bli full. De fick ta nästa buss till Minous bestörtning när hon såg att de stod kvar när bussen åkte.


Minou har aldrig åkt karusell tidigare och hon blev som galen när hon fick syn på åkatraktionerna! Formligen flög ur vagnen och rusade fram till spärrarna och försökte krypa under för att få åka.

Detta blev en dag när vi praktiserade "väääänta, Minou. Stå still tills det är din tur, de andra barnen kom först", osv.


Hon älskar att åka karusell! Jag blev lite tveksam när Linda tyckte vi skulle åka Nyckelpigan, en bergodalbana som gick jättefort tyckte jag. "den åkte Julia med sin kusin när hon var två år och kusinen var tretton".

Jag ville inte vara en hönsmamma och när blev Minou en fegis? Jag höll i henne för allt jag var värd och hon skrek och skrattade för full hals ROOLIGT .


Barn upp till tre år åker gratis, men föräldern som åker med får betala 20 kr. Minou åkte farfars bilar, nyckelpigan, den traditionella karusellen två gånger (första gången red hon på en häst, andra gången klättrade hon upp i elefanten innan jag hann fram) och så åkte hon tekopparna och lilla pariserhjulet med Linda och Julia.

 

Minou rattar som en galning

I tekopparna såg hon bra snurrig ut och Linda fick hålla i Minou för att hon inte skulle trilla omkull


Vi såg inte röken av julmarknaden för den låg på andra sidan av Grönan och dit hann vi inte

Ovido - Quiz & Flashcards