Alla inlägg den 16 november 2008

Av Malin - 16 november 2008 21:59

Skulle åkt till Kulturhuset på stan och träffa L med sina tjejer J och I, det blev inget för I har blivit jätteförkyld! Synd, men bra att vi upptäckte i tid!

vill ju inte riskera nåt nu när det är en vecka kvar till operationen...


För det har jag väl skrivit, att vi fick en ny tid igen? Nu är det den 24e som gäller. Två dagar tidigare strular till det för alla andra, men ju förr desto bättre. Annars hinner hon väl bli sjuk igen. Speciellt nu när Minou snorar och hostar på nätterna.


Nää, gnäll och gnäll :-)

Istället tänkte vi åka till Babyland och inhandla en barnsits till toaletten och sen åka till Lekhuset i Bromma när det var så dåligt väder.

Istället ringde farmor och undrade om hon fick komma över - såklart!


Hon och farbror Andreas kom för han hade strul med datorn så det skulle J hjälpa honom med. Efter att vi (jag) gjort käk så fick Minou och Noelle bada, sen var det välling och i säng. He, he, vi provade Minous gamla badbrallor på Noelle (vi pressade i Minou ett par rödvit-prickiga badbrallor som skulle räcka till 12kg när hon var 8 mån gammal, och hennes crack syntes och det var kämpigt att få de över låren på henne) och Noelles crack syntes också men inte riktigt lika illa som med Minou. Nu i efterhand så vet jag att badbrallorna var felsydda och det är ju tur eftersom Noelle ändå väger 4 kg mindre än vad badbrallorna skulle palla.


Sen kollade vi på bilderna som vi lyckats få tummen ur att framkalla.


Igår var det tjurigt värre från min sida. Efter J´s bilfixar-stund alldeles för sig själv, så skulle vi träffa M&M med sin lilla J på Stinsen i Sollentuna.

Jag tyckte inte det var sån jättesmart idé eftersom att hålla en tvååring still vid ett cafébord, är ett sånt heltidsjobb att det inte ens är värt slitet...


Så vi gjorde en kompromiss att J fick packa skötväskan och sen hålla ordning på småtjejerna medans jag fikade så skulle jag gå med på det. 

J glömde mellanmål åt Minou och fick köpa en tallrik svindyra barnpannkakor för 50 spänn, annars skötte han sig galant ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards