Alla inlägg den 26 november 2008

Av Malin - 26 november 2008 22:01

Idag kom haklapparna jag beställt från RaraBarn och de är jättefina! Hur snabba var de inte? Beställde i förrgår kväll och idag dök de upp, sånt gillar vi :-)

Ringde jobbet igår för att tala om att jag får skjuta lite på jobbstarten till 1 mars, men det visste chefen redan sa han. Bra att vi är inne på samma spår, fast jag skrivit feb 09 på mammaledighetspappret.

Blev inte bjuden på nån julfest under det här telefonsamtalet, men än är det inte kört för deras del ;-)


Jag och Noelle har tagit det lugnt idag, eller rättare sagt jag då för när jag satt i vardagsrummet och såsade så kröp/ålade Noelle från ena sidan vardagsrummet till andra sidan och passade på att leka med Minous leksaker när hon var på dagis. Så långt har hon aldrig tagit sig förut, synd bara att det slutade med att hon fick leksaksspisen över sig...


Gladare unge kan man nog inte hitta! Minou ligger väldigt väldigt tätt efter som tvåa. Lite ironiskt kanske att Noelle inte kan se annat än uttråkad ut, men är egentligen jätteglad hela tiden.

Jag kan ju se att hon ler, andra också som vet a

tt hon har Möbius om man tittar noga :-)


När jag förväntar mig att hon ska vara ledsen eller grinig för att hon är skittrött och hungrig och gjort på sig, så ligger hon i spjälsängen och ler mot mig!


Min mamma tycker Noelle är lik mig när jag var liten




Av Malin - 26 november 2008 20:10

I förmiddags när jag lämnat Minou, passade jag på att kolla hjälm till Minou. Hon får ju inte åka pulka på dagis om hon inte har hjälm på sig. Personalen har sagt till mig tre gånger på två dagar så jag antar att hon stått och grinat hela tiden medan de hjälmprydda barnen åkte.


Stadium säljer lekhjälmar och en sån skulle jag köpa, ni vet såndär plast-hockeyhjälm som tom vi hade när vi var små.

Gick in på TeamSportia först för de öppnade före Stadium och såg en "riktig" hjälm för halva priset - 200 kr och den var jättefin!!  


Jag gjorde som jag alltid gör, köpte den och på vägen hem kom jag på att den var ju visserligen fortfarande fin, men skulle den inte bli lite tung att släpa på för vår lilla tvååring? Och var den inte lite stor?

Ovido - Quiz & Flashcards