Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Mormor flyger vidare

Av Malin - 11 oktober 2009 22:15

Jag, morsan och Minou skulle lämna av mormor på Arlanda för hon ska hälsa på släktingar i finland. Hon kommer väl inte ens ihåg svenska efter den här resan. Hon är borta ända till November!

Jag skulle iallafall köra bilen och packet till Arlanda. Min vana trogen körde jag fel (kan man köra fel när man ska till Arlanda??) Jag var så avslappnad där på motorvägen och babblade på så jag glömde kolla på skyltarna. Rätt var det var stod det nånting om Uppsala...


Tur vi åkte i så god tid. Nu hann vi ganska lagom utan att stressa. Min morsa och mormor har ändå rätt god koll på nutiden. De har båda mobiler och kan smsa och skicka bilder. Flygbiljetterna kunde man skriva ut på egen hand på Arlanda i en självbemannings-automat.

Gick bra det där.

Sen skulle vi visa Minou lite flygplan så vi satte oss, jag köpte en smoothie två kaffe med bullar och hann precis sätta mig ner när en övernitisk servitris jagade bort oss från borden för att vi inte handlat på deras fik. Herregud då, det var ekandes tomt, bara ett bord var upptaget och så får vi inte sitta... När vi har en unge med oss också.

Sådär kommer jag aldrig vara om jag nån gång skulle begå misstaget att skaffa mig ett yrke inom servicebranshcen.


Sen kom Kimmo Daniljela och Simon förbi på en fika innan de drog vidare mot GreenDay-konserten som tydligen skulle hålla på i hela tre timmar!

Jag fick smycken och Minou fick en Barbapappatröja och en klänning - tackar så mycket!!



 
 
Linda

Linda

13 oktober 2009 22:52

Hahaha! Du har nog fan sämre lokalsinne än mig :P Jag fick ju iof själv erfara det, när jag åkte med dig ner till Borås sist! ;P

http://lindaq.se

 
Ingen bild

Malin

17 oktober 2009 19:57

Hehe, jo det är fan inte rättvist att inte förvarna det offer som ska åka en tur med mig ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards