Alla inlägg under augusti 2009

Av Malin - 26 augusti 2009 22:09

Minou kan inte säga "y".

"mulolna klupel" ska vara "myrorna kryper" och hon kan göra "kullerbutor"

Hur gulligt som helst. Hon vill "apitela mig" ofta också -- det betyder massera :-)


Var själv med tjejerna idag efter jobb/dagis. Jag och Minou väntade i porten på Noelles taxi och det är lite att hålla ordning på rygsäckar, jumpapåse, två barn och en bilbarnstol. Inte gnälla nu, det gick jättebra :-)

Skönt eftermiddag med barn som var snälla mot varandra och var riktigt systriga (mestadels iaf)


Var så supermorsig att båda följde med mig ner i tvättan och jag fick med mig tvätt för fyra maskiner!


Duktig jag är

Av Malin - 25 augusti 2009 21:33

Noelle käkar frukost


Åkte taxi till dagis idag och hon var inte så nöjd först, men vi fick senare höra att när taxichaffisen plockat upp Noelles resesällskap (de är två som åker samma taxi till dagis) trivdes hon som fisken i vattnet.

Hon och kompisen satt i sina bakåtvända bilstolar i baksätet och pratade och skrattade.

Både jag och Jonas stod och väntade på henne efter taxituren från dagis och hon var jättenöjd!

Ända tills vi skulle gå in då höll hon emot dörren och försökte smita...


Farmor och farfar har kommit hem från Frankrike nu och de var här tillsammans med Andreas och käkade lite middag.

Jonas hade styrt ihop världens lyxmiddag med canneloni med skinka spenat och ricotta.

Enda tråkiga är att jag alltid måste diska eftersom det är han som lagar maten...

Av Malin - 24 augusti 2009 21:45

Det var inte många som dök upp på årsträffen i Möbiusföreningen. Förutom oss var det en tjej med möbius, hennes föräldrar och två killar till med möbius. Thats it.


Av Malin - 23 augusti 2009 20:37

tänkte blogga på bärbara i bilen på vägen hem från Götet Borås, men ger upp. det hoppar som fan och jag ser inte tangenterna...

jag svarar på kommentarerna imorgon och skriver vidare om helgen då


ha det fint" det där var tänkt att bli ett utropstecken..

Av Malin - 20 augusti 2009 19:34

Noelle har skött sig jättebra på dagis, nu tog det bara 10-20 min för henne att släppa Jonas byxben.

Minou har ätit frukost på dagis varje morgon denna veckan så det tar inte mycket tid för oss att göra oss iordning. Bara kläder, kamma och borsta tänder. Jag käkar frukost på jobbet eftersom det blir lite glapp mellan dagislämning 7,30 och börja jobbet kl 8


Imorgon styr vi kosan mot Göteborg, inför Möbius-träffen. Det blir första gången vi träffar andra familjer med möbius syndrom sekvens.

Hade varit bättre om vi fått gå på den förra året när Noelle var bebis och allt var nytt, nu känns det inte som att vi har så mycket frågor el funderingar.

Jag blev tillfrågad om jag ville vara sekreterare på årsträffen och jag svararde ja. Sen att jag inte vet vad det innebär är en annan sak!

Skriva på ett papper fixar jag nog ;-)

Tänkte tjata lite om fler träffar per år också, det behöver inte vara så märkvärdigt. En fika bara hemma hos nån eller på en lekplats...


Ska föreslå nåt fadderfamiljs-system också, när vi fick Noelle stod vi som frågetecken och hade massor med frågor men ingen att fråga!

Hade man haft en familj som man kände att det var okej att ringa och eller mejla så hade jag känt mig tryggare. Och slippa gå igenom en massa onödiga vändor med sjukhus mm om man haft en "erfaren" som kunnat tipsa...

Av Malin - 18 augusti 2009 20:16

Haha jag är ett år försen.

Skaffade facebook bara för att kunna snacka med Caro nu när hon bor i Japan. Och har aldrig varit inne på sidan. Förrän nu när några kompisar vill adda mig. Och PLOPP så dyker det upp människor jag inte snackat med sedan gymnasietiden!!


Hihi va kul :-)


Jonas tycker jag är sååå fjortis

Av Malin - 17 augusti 2009 20:50

Noelles första dagisdag gick bra säger Jonas.


Jag var så pigg att jag stack iväg och sprang en runda medan Jonas nattade Minou, eller "sprang" kanske jag skulle skriva istället!

Jag joggade, gick, gick, gick, joggade en bit till, gick, gick och joggade lite till. Efter 20 minuter var jag hemma så nästa gång tar jag den lite större sjön :-)


Tog en bild på mitt illröda nylle, men är för snål för att lägga ut den bilden (jag är uppe i max antal bilder på sidan snart. funderar starkt på att byta bloggsida, men ooorkar inte. Kan nån fixa åt mig??)


Jag är så sugen på att börja klättra igen. Men vi har bara en ledig kväll i veckan var och ska jag slösa den på att klättra? När man kan träffa kompisar och fika och käka bullar?? Va?!


Kanske jag ska föreslå att vi har en ledig kväll en vecka och två lediga nästa vecka!

Av Malin - 16 augusti 2009 19:58

Imorgon börjar Noelle dagis! Det är lite blandade känslor. Bra för henne att få träffa lite barn, andra vuxna och få utvecklas massor!

Lite sorgset för hon börjar bli en stor tjej...


Idag har vi fyllt hennes ryggsäck med extrakläder, solhatt och regnkläder och stövlar att ha i korgen, hennes kontaktbok som förskolepersonalen och vi ska skriva i när vi har frågor och när de berättar om hennes dag. Det kommer bli lite annorlunda mot Minous dagis, att inte träffa personalen varje dag, utan lämna till en taxichaffis.


Han ringde förresten idag och frågade hur gammal hon var, vilken tid vi ville att hon skulle hämtas, hur vår bilstol funkar. Det ska åka ett barn till på samma resa i samma ålder och det känns jättebra att han ringde och kollade innan. Känns lite tryggare nu även om jag inte var orolig innan heller. Han kommer ha både hämtning och lämnings-turen.


Jonas tar inskolningen som kommer hålla på i två veckor, varav andra veckan börjar taxi-inskolningen också. Jag tror det skulle funka bäst med tredagars-inkolning för Noelle. Hon är så "av-eller-på" till sättet. Hon blir nog mer ledsen eller förbannad om han kommer och går på avdelningen. Bättre vara med hela dagar och sen vara kontaktbar på tfn om det skulle bli för ledset.

Han vet nog vad han gör, han hade ju Minous inskolning också :-)


Jag lämnar Minou på dagis imorgon innan jobbet och börjar mitt deltids-schema. Slutar numera kl 14,30 på dagarna med halvtimmeslunch. Får se om det känns slitigare än att jobba heltid ;-)

Stora tjejen med viljan av stål 

Ovido - Quiz & Flashcards