Alla inlägg den 17 november 2008

Av Malin - 17 november 2008 21:40

Idag var egentligen en lugn dag med ett bvc-besök, men det ändrade sig!

När jag var hemma och inte hunnit göra egentligen nånting, ringde mobilen. Det var läkaren från ci-enheten som undrade hur det stod till? Han ville kolla om vi kunde ta in Noelle för operation imorgon!!

Jag sa som det var - hon är snorig, men inte jättesnorig. Mitt förslag var att eftersom vi ändå skulle till Huddinge imorgon för en öronkoll, kunde vi inte ta öronkollen idag istället för isf kunde vi ta op-tiden imorgon om allt såg okej ut :-)


J kunde inte komma ifrån jobbet direkt så det fick bli kollektivtrafik för oss. Jag packade iordning och struntade i lunchen, så åkte vi pendeln till Flemingsberg.

När han kollat öronen så tyckte han att det såg bra ut och ringde ner narkosläkaren för att hon skulle kolla också. De är hårdare än läkarna som utför operationen.

Hon tyckte det var okej också, lyssnade på Noelles hjärta och lungor och sa att vi skulle ge henne Nezeril innan operationen.


Så det blev åka pendeln hem, J fick hämta Minou på dagis och packa iordning hennes grejer för hon ska få sova hos farmor och farfar några dygn nu. Vi får åka hem redan dagen efter, men det kan vara skönt att få vara själva någon dag efter så hon får repa sig utan en storasyster som petar på stygnen ;-)


Åkte allihop och lämnade Minou i Västerås, sen hem och tvätta Noelles hår med Descutan (desinficeringsmedel) packa våra grejor för vi ska vara kvar över natten där.

Imorgon åker vi hemifrån kl 6 och innan dess ska vi tvätta håret på henne en gång till.


Jag är inte nervös än för jag tror inte att det blir av förrän läkarna kollat av henne imorgon också. Alla vet ju att en förkylning är värst på morgonen!


Håll tummarna för oss :-)

Ovido - Quiz & Flashcards