Alla inlägg den 29 november 2008

Av Malin - 29 november 2008 19:43

Idag satte Noelle för första gången!

Jag blev så livad av det att jag glömde att hon skulle få ordentligt ont om hon tappat balansen och  trillat bakåt. Som tur var hände inte det :-)


Sjukgymnasten har sagt till oss att det är bra om Noelle lär sig krypa innan hon sitter, för sitta det gör de förr eller senare ändå - inget man behöver träna.

Av Malin - 29 november 2008 18:56

I torsdags fick vi en lapp i brevlådan, fönsterbytet blir av redan på onsdag! Lägenheten ska vara tillgänglig mellan klockan 7,30 till klockan 19.

Ringde fönsterkillen igår för att be dem komma till vår lägenhet först på morgonen så den blir klar först.

Det blir lite meck eftersom de flesta möblerna vi har, just befinner sig i närheten av ett fönster. Hallen kan vi inte ställa några möbler i för då kommer man antingen inte in i vardagsrummet, eller in i lägenheten överhuvudtaget!


Sovrummet blir ett kapitel för sig, ni som sett vårt sovrum vet varför.

Det blir till att ställa dubbelsängen på högkant (i bästa fall) eller skjuta den nära väggen, sen ställa Minous växasäng och Noelles spjälsäng i dubbelsängen - just det vitrinskåpet också kom jag precis ihåg!


Jonas behöver tisdag kväll till att plocka undan alla möbler och sen får han åka hem när de är klara för att ställa tillbaks allt. 

Jonas kommer få sova i soffan den natten.


Vi planerade så att jag och barnen sover över hos farmor och farfar i Västerås från tisdag kväll till onsdag. Är där över dagen tills Jonas ringer och säger att de är färdiga med fönsterbytet.

Farmor har lovat ställa upp som barnvakt onsdag kväll så när vi åker hem från Västerås tar vi med henne tillbaka till Stockholm.


På kvällen skulle vi gått på Bullet for my Valentine-spelningen som Jonas köpt biljetter till, men jag hade helt glömt bort det och bokat in en tjejmiddag istället samma kväll.. Visst är det otroligt att båda de här grejerna jag inte gör särskilt ofta, lyckas sammanfalla exakt samma kväll.

Det var över ett år sedan jag var på en spelning och lika längesen jag träffade de här tjejerna tillsammans.

Ovido - Quiz & Flashcards