Direktlänk till inlägg 26 november 2008

Noelle gladskit

Av Malin - 26 november 2008 22:01

Idag kom haklapparna jag beställt från RaraBarn och de är jättefina! Hur snabba var de inte? Beställde i förrgår kväll och idag dök de upp, sånt gillar vi :-)

Ringde jobbet igår för att tala om att jag får skjuta lite på jobbstarten till 1 mars, men det visste chefen redan sa han. Bra att vi är inne på samma spår, fast jag skrivit feb 09 på mammaledighetspappret.

Blev inte bjuden på nån julfest under det här telefonsamtalet, men än är det inte kört för deras del ;-)


Jag och Noelle har tagit det lugnt idag, eller rättare sagt jag då för när jag satt i vardagsrummet och såsade så kröp/ålade Noelle från ena sidan vardagsrummet till andra sidan och passade på att leka med Minous leksaker när hon var på dagis. Så långt har hon aldrig tagit sig förut, synd bara att det slutade med att hon fick leksaksspisen över sig...


Gladare unge kan man nog inte hitta! Minou ligger väldigt väldigt tätt efter som tvåa. Lite ironiskt kanske att Noelle inte kan se annat än uttråkad ut, men är egentligen jätteglad hela tiden.

Jag kan ju se att hon ler, andra också som vet a

tt hon har Möbius om man tittar noga :-)


När jag förväntar mig att hon ska vara ledsen eller grinig för att hon är skittrött och hungrig och gjort på sig, så ligger hon i spjälsängen och ler mot mig!


Min mamma tycker Noelle är lik mig när jag var liten




 
 
Caro

Caro

27 november 2008 10:13

Ni var ju jättelika :D
Och ja, man ser att Minou ler faktiskt. Det är nåt busigt med de där ögonen, hehe.

http://caro.cave.se

 
Ingen bild

farmor

27 november 2008 12:37

Väldigt lika.......

 
Ingen bild

Malin

29 november 2008 18:52

Hehe Caro, blandar du ihop dem precis som jag? ;-)

 
Caro

Caro

30 november 2008 02:41

Japp, jämt och ständigt faktiskt. Jag minns att jag tänkte Noelle, men sen fick det bli Minou ändå. Haha! :D

http://caro.cave.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards