Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Malin - 8 februari 2009 20:55

Jag har suttit och lurat lite på vad vi ska göra med tjejernas rum i nya lägenheten. Har kollat runt lite på nätet och fått lite tips och ideér.

Det jag kommit fram till är;


  • Det ska finnas sovplats, lekplats och gärna en mysplats utan att det blir övermöblerat.
  •  Vi måste tänka på att Noelle ska flytta in där inom en snar framtid också (snart, snart så! Hehehe)
  • Det ska inte vara för färgstarkt eftersom det kommer bli färg nog med teckningar, leksaker mm.
  • Barnen (och jag) är ombytliga och kan tröttna på mönster och sånt, så enkla väggar som möjligt, inga spattiga tapeter. 
  • En fondvägg är jag sugen på.
  • Barnen ska få vara med och välja färger, men hon är inte så gammal än, viktigare är att hon är inne i sin rosa period så jag låter henne nog inte göra det.  

Kom precis på en ny ide´. Jag ska låta Annelie fixa! Hon är bra på färg och form :-)


Idag har Minou klippt sig på en äkta frisörsalong! Kan vara överdrivet eftersom det tar typ 2 minuter att klippa hennes tunna hår, men jag kommer ihåg hur det var att gå ut på gården med hemmaklippt frisyr (förlåt mamma!) och även om Minou inte kommer komma ihåg denna klippningen så blev det iallafall rakt!


Hon såg inte så nöjd ut men satt still och tittade rakt fram.


Hon har ju i evigheter gått runt och sagt den välkända Lola-kommentaren -"Ja vill inte klippa håje!" (ur Charlie&Lola, hennes favvoprogram)


He he. Kan du le lite åtminstone??


Sådär! Nu när håret torkat och klubborna uppätna, ser våran Minou ut som hon brukar - glad med håret på vift!


PS, Jag blev inspirerad av Minou tröja och funderar på en brun fondvägg med rosa elefant-chabloner på, till tjejernas rum.

Vad sägs??

Ovido - Quiz & Flashcards