Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Malin - 2 februari 2009 20:45

I eftermiddags tog vi oss hela familjen hem till Annelie Minea och pappa Håkan (som Minou envisas med att säga - heeela namnet "pappa Håkan" Fast det blir pappa Åke med hennes uttal)


De bjöd på middag vilket vi tacksamt tog emot! Medan Annelie kollade käket, kollade jag ungarna - Minou är fullkomligt förälskad i Minea, ska krama och klappa och pussa och gärna ligga på henne om hon fick! Man får dra bort henne från Minea så vi inte skapar klaustrofobi när Minou är så närgången. Nu var Noelle också på Minea och till en början uppskattade hon uppmärksamheten men tyckte nog att de blev lite jobbiga mot slutet, speciellt när Noelle försökte dra hennes ögonlock uppåt - men jag hann hejda henne i sista minuten!


Jonas och Håkan grejade dekoder och dator, sånt där med kablar och koder och skit...


 

Så här söt är Minea, jag har nog aldrig sett en unge med så stora ögon irl (bebisarna i tidningarna är retucherade hävdar jag bestämt!)


 

Annelie med hela barnaskaran, Noelle dras som en magnet till alla vuxna som befinner sig närmare än 120 cm över havet. Sitter man på golvet är det kört - hon biter sig fast i byxbenet och står... och står.... och står..


 

Kärlek vid första ögonkastet

och det håller i sig!

Av Malin - 2 februari 2009 20:32

Hi hi det är helt sjukt! Nu när vi har en lägenhet på gång så hittar vi en lapp i brevlådan, en lägenhet vi var intresserade av tidigare men som tackade nej, undrade om vi ville byta!!

Så om det mot all förmodan inte blir nåt med lägenheten imorgon (kontraktskrivning kl 09,00!!!) så har vi den här backup-lägenheten :-D


Tänk att man kan ha sån här tur! Fast det är ju inte tur, TACK JONAS som orkat sitta vid datorn och gå igenom internkön på internet och mejla folk som har treor eller fyror och som egentligen inte vill ha en lägenhet på; bottenplan, i vårt hus, så liten lägenhet osv osv (kräsna jävlar!)

OCH TACK JONAS att du orkat hålla igång trots att jag alltid står och ropar i hallen "måste du sitta vid datorn hela tiden?! Har du inget viktigare att göra??!"


Till mitt försvar kan jag säga att jag faktiskt gett upp hoppet om att hitta en lägenhet i vårt område... Jag trodde att vi skulle få bo i vår miniatyrlägenhet på 54,5 kvm tills vi jobbade båda två och hade råd att köpa en. Ärligt talat ser jag inte det vettiga i att köpa en lägenhet och punga ut 14-16 000 eller mer på att bara bo??!

Kanske om man hade börjat med att köpa en etta när vi flyttade hit till storstaden så man hade haft nåt att sälja och sen bytt upp sig till tvåa och därefter fyra. Men vi har bara bott i hyres och nu kammar vi hem vinsten! Bo billigt men bra :-)


Och till lägenheten då: En trea i samma område så Minou kan gå kvar på sitt dagis. Den ligger bara 60-100 meter härifrån (jag och mått är inte en bra kombination men det tar mindre än 1 minut att gå). Det blir närmare till t-bana och lill-Ica, och det blir otroligt nog närmare till vårt garage! Alltså kan vi behålla garageplatserna (Det har varit ett strul, vill inte börja betala och parkera ute)

Lägenheten är vettigt utformad med bra hall så vagnen ryms inne. Badkar (det är ett måste!! Jag har saknat badkar sedan vi flyttade från Väsby -00)

Och hyran är bara en tusing dyrare än vi bor nu.


Bara fördelar alltså!!! :-D


När vi var på ci-enheten sist fick vi med oss ett fusk-ci till Minou, hon tjatar hela tiden att hon också vill ha hörapparat. Jag säger att dina öron är inte trasiga och var glad, men det hjälper inte..


 

Noelle hade tråkigt i helgen och slocknade. En hord fulla elefanter skulle kunna väcka henne!


 

Minou, en typisk avundsjuk storasyster. Allt Noelle har är finare och hon försöker få på sig Noelles overall som är typ 20 cm för liten för henne.

Här poserandes i Noelles mössa, som för att vara rättvis faktiskt var hennes för inte så längesen


PS Tack Minous och Noelles farmor, farfar och farbror Andreas (och ex-tjej Anna) som befinner sig i Thailand och skickade en mms-video med hälsning till tjejerna som saknar dem jättemycket. De tyckte det var jättekul att titta på er när ni satt i båten med strålande sol :-)

Ovido - Quiz & Flashcards