Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Malin - 3 februari 2009 20:26

I eftermiddags kom trean-lägenhetens ägare över med sin dotter för att titta på vår lägenhet. Första gången var det sonen som kollade och han var jättenöjd (fast det fattade jag inte då). Efter deras koll, följde jag med dem hem och tittade på vår inte-så-långt-i-framtiden trea. Jag hade inte sett den förut, bara Jonas eftersom det inte spelar nån som helst roll hur den ser ut. Vi måste skaffa större.


Den var rätt nergången, men inget lite färg inte kan fixa! Sen blir det en sak att se en lägenhet med någon annas grejor och möbler som kanske inte alls är i ens egen smak.

Vi var inne på att vi skulle byta lite möbler. Vi vill gärna ha deras stora matbord för det får ändå inte plats i vår tvåa. Och de ville ha vårt lilla bord. Hon erbjöd sig t om att betala för det! Hon pratade om mellanskillnad och jag trodde hon menade att vi skulle betala, eftersom hennes är mycket finare än vårat, men, men jag tackar inte nej!


Sen hade de lite hyllor och skåp som de ville bli av med, men jag är inte riktigt lika sugen på det...

Vi vill gärna att de behåller våra bokhyllor för de måste vi plocka ner och kasta. De pallar inte med en flytt till. Köpte de när vi flyttade in i Väsby -97!!

Så här ser nya lägenheten ut!

Jag gillar att den inte är helt fyrkantig. De största skillnaderna är förutom ett extra sovrum, att vi får en hall där man kan parkera vagnen utan att snubbla på den och ett badkar (tjohoo!). Det krävs dock att vi lever utan tvättmaskin, men det ska vi väl klara av. Måste finnas massa människor som lever utan tvättmaskin? Väl...?

 

Och så här ser vår pytte-men-ändå-fina-lägenhet ut

Observera den hypersmala hallen som är omöblerbar, dock massa förvaringsutrymmen och det kan ju behövas när man är fyra pers inom dessa fyra väggar. Badrummet har inte badkar utan en dusch och en tvättmaskin/skötbord, sen är det fullt!


Noelle mår inte bra! Hon har inte feber men hon matvägrar. Noelle? Matvägra?? Då är det fara och färde, hon äter som en hel karl ju! Mellanmål som består av en hel macka och en banan, det är vad jag kan äta :-)

Hon har blivit trött fort också, igår var jag på vårdcentralen men inget fel på öronen iallfall som tur är. Vi får väl fortsätta ge henne alvedon och hoppas att det går över. Det kan inte vara utvecklingsfas...

Ovido - Quiz & Flashcards