Alla inlägg under oktober 2008

Av Malin - 28 oktober 2008 20:19

Nu har vi bokat tågbiljett åt mig, Minou och Noelle. Det blir lite mer äventyrligt än jag tänkt mig - byte i Alingsås och sista timmen åker vi buss!

Jag mitt nervvrak funderar redan på hur jag ska göra med mat och sov och sånt :-)

Vi åker kl 8,10 - kl 10,46. Sen från Alingsås kl 11 - kl 11,52.

Det är bra att vi åker tidigt för då blir det lunch på tåget precis innan vi ska av, sen blir det lunchsov på bussen (förhoppningsvis). Hur jag gör med Noelles mat vet jag inte än eftersom hon äter så himla kladdigt fortfarande. Sen hur vi gör om Noelle somnar vet jag inte riktigt. Tror inte hon kan sova i vagnen.. Får väl ha henne i knät eller så får hon hålla sig vaken :-)


Det blir ju inte så mycket packning eftersom jag ska kunna bära Noelle och hålla Minou i handen också. Vagnen måste ju med men jag kan inte packa nåt i den eftersom den ska fällas ihop under resan.

Det får bli bärsele för Noelles del, då har jag händerna fria. Och ryggsäck verkar vara bästa alternativet. Jag behöver inte ta med så mycket grejer eftersom J kommer med bilen på söndagen/måndagen.


Verkar jag vara orolig? Hahaha...

Av Malin - 27 oktober 2008 20:32

Spektramoxen (antibiotikan) smakar tydligen gott, och det är tur det eftersom Noelle ska ha den tre gånger om dagen. Hur många dagar vet jag inte, för det står inte på etiketten? Vi kör tills flaskan är slut helt enkelt.


I förmiddags gick jag och A till secondhand-butiken på Råsundavägen. Jag har ju en jättekasse med barnkläder i storlekarna 50-68 (än så länge) som jag inte vill ha kvar. Sen har jag ju en jättekasse i förrådet med kläder jag inte klarar av att göra mig av med, och så har A fått kläder till M också.


Jo, den secondhand-affären säljer kläderna och så får jag 40 procent på vinsten. Hon var rätt petig med vilka kläder hon kunde tänka sig, och det är iofs bra, då vet jag vilken standard affären håller.

Hon bad mig komma tillbaka med kläderna i vår igen, nu var det vinterkläder som gällde.


Fick brev från Ks med alla datum ang Minous polyp-operation. Man skulle kunna tro att vi fått Munchausens syndrom nu, efter allt med Noelle, och tvingar in Minou på operationer, men polyperna måste bort! Hon sover inte bra och har mörka ringar under ögonen fast hon har sovit...

 26 nov ska vi in för sömnregistrering mellan kl21 och kl06.

15 dec inskrivning kl13-kl16 och 16 dec är det operation. Vilken tid vet vi inte än, det vår vi veta vid inskrivningen. Sen är vi kvar till 17 dec, och sen ska hon vara hemma från dagis i 7-10 dagar.


Tänkte åka ner till Borås med tjejerna eftersom det ändå är så nära inpå datumet vi ändå skulle åka ner inför jul. Fast jag har ju ingen bil då, J har ju den i jobbet. Jag kommer få åka tåg ner och det känns som ett projekt. Fast tre timmar på ett tåg behöver ju inte bli jättehemskt. Och det är ett bra tillfälle att prova eftersom det bara är enkel resa. Hem åker vi bil när J kommit ner.

Av Malin - 24 oktober 2008 19:36

Var på inskrivning på ci-enheten inför operationen. När läkaren undersökte Noelle och tittade i öronen så tyckte han inte det såg bra ut.

Det var rött i öronen och han var osäker på om det skulle läka ut på så några dagar.

Alternativen var att kolla med en annan familj som har operationsdatum den 11 nov och byta med dem. Om de inte skulle kunna med så kort varsel, var det andra alternativet att komma in på måndag och kolla henne, sen operera på tisdag om det såg okej ut.


Den andra familjen kunde så det är ju jättekul för dem att få bli framflyttade två veckor :-)

Vi fortsatte med inskivningen iallafall så har vi det avklarat om vi i vår tur skulle få en avbokningstid med kort varsel.


Nu får vi hoppas att hon håller sig frisk till 11 nov!!

Ovido - Quiz & Flashcards