Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Malin - 16 oktober 2008 21:27

Idag hade jag storprojekt på gång. Hade bokat tid i tvättstugan för första gången (vi flyttade hit 2001) för att tvätta mattorna som Noelle legat och kräkts på.

Så när vi gått upp allihop - Minou var hemma från dagis idag också för säkerhetsskull - så drog jag på ungarna utekläder och tog mattorna under armen.

Regnet vräkte ner och jag hade tänkt vi skulle ha en lugn stund på biblioteket tills maskinen blev klar. Minou fick gå själv bredvid vagnen ända till tunneln sen blev det vagnen. När vi kom fram så visade det sig att biblioteket var stängt just idag... Men lämna tillbaka böcker gick ändå (att jag glömde en av böckerna och måste tillbaka dit är en annan historia)


Gick tillbaka riktigt långsamt för att komma fram i lagom tid ändå till tvättstugan, sen gick vi till lekplatsen där vi var helt ensamma, regnet skvalade och Minou ville gunga.

Lunch och sen ner igen för att hänga upp sista mattan i torkrummet (hur orkar man hålla på med tvättstuga?? Skulle nog hellre vara utan tv än tvättmaskin!)


Det fick bli sen lunchvila, efter att Minou hoppat upp och ner i sängen ett antal gånger, petat på lillasyster och ändrat sig från att sova i vår säng till att sova i sin egen säng och sen ångrat sig igen - så sov båda ungarna (och nästan jag också) kl 14.


A kom förbi med sin lilla M och hade med sig present till Minou. Ja just det hon fyller ju två idag! Jag gav henne ett par rosa HelloKitty-tofflor som jag köpte igår istället för att köpa skor åt mig själv. Hon är heltokig i dem! Tjöt som en galning när jag tvingade av henne dem för att ta på sig stövlarna när vi skulle till tvättstugan. Hon gick med på att följa med om hon fick bära dem åtminstone.


Ha, ha, när J skulle natta henne och hon pussat mig och lillasyster gonatt så klappade hon tofflorna och pussade dem gonatt också :-D


Iallafall, av A fick hon en jättefin klänning med pingviner på, en goseanka och en t-shirt som det står "om inte jag sover, får ingen sova!" och det stämmer ju...


Jag fick ett halsband med ett fyrkantigt smycke med ingenting på trodde jag. Men det visade sig vara ett hologram! Hon hade tagit en bild härifrån och tryckt på smycket - supersnyggt!! Ska fota och lägga ut här så fort jag får tid


Ovido - Quiz & Flashcards