Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Malin - 20 oktober 2008 21:23

När jag ringde ci-enheten och skulle fråga om vilken tid vi ska besöka avdelningen inför operationen så fick jag veta att operationsdatumet ändrats. Istället för onsdag 29e blir det en dag tidigare, lite bökigt nu när vi fixat med barnvakt åt Minou, farmor fick ta ledigt från jobbet.


Så nu blir det på tisdagen kl 7 och vi ska besöka avdelningen på fredagen innan. Minou får vara på dagis på fredag, fast hon egentligen är ledig fredagar. Men hon kommer ju inte vara där hela veckan därpå så det gjorde inget.

Vi ska dit kl 8,30 och träffa läkare och sköterskor och sånt.


Nu har Noelle (och Minou) blivit förkyld, hoppas hon hinner bli frisk annars skjuts operationen upp. Vill ha det här gjort så fort som möjligt, så vi slipper hörapparaten på åtminstone ett öra! 


Det går bra med ätandet, idag åt hon en hel burk med pasta och kyckling. Fast vällingen vägrar hon fortfarande... Skulle vara bra om hon tog välling på kvällen, så kunde hon sova hela natten (och jag).

Kanske räcker med att hon äter burkmat på dagarna för att hon inte ska behöva äta på natten. Men just nu är det lättare att ge en flaska mjölk än att handskas med skrikande bebis mitt i natten.

 Om hon tar välling inbillar jag mig att hon mätt och belåten kommer sova hela natten ända fram till kl 9 på morgonen ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards