Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Malin - 29 oktober 2008 20:11

och jag har inte haft nån direkt tid att fixa... Har inte haft så jättestor lust heller, hon är ju så liten fortfarande så jag vill inte springa och köpa fula kläder bara för att hon ska spöka ut sig en dag som hon ändå inte kommer komma ihåg.


Men så fick jag en snilleblixt ikväll! Hon kan ju vara en mus (eller en katt, beroende på hur duktig jag är med kajalpennan imorgon ;-))

Jag tog och klippte ut ett par öron och tejpade fast på hennes diadem och det såg riktigt proffsigt ut!

Sen var det bara svansen som fattades och jag står mellan valet och kvalet mellan Jonas snowboardstrumpa el min lilla halsduk. Båda går i svart och grått.


Med kajal-nos och morrhår så kommer hon vara slående lik en mus :-)

Fast om personalen frågar henne imorgon, och hon svarar "mu" (när hon försöker säga mus) kommer de tro att hon är en kossa, haha


Jo och precis innan hon skulle gå och lägga sig så bröt hon sönder diademet och blev JÄTTELEDSEN, hon storgrät och J sa "men det var ju du som hade sönder det". Gjorde stor nytta det där, eller hur. Vi försökte trösta henne och sa att "pappa lagar det när du sover inatt och så är du mus imorgon, ok?"

Så J får åka till Ica Maxi och köpa ett diadem till henne

Av Malin - 29 oktober 2008 13:27

Var iväg till Rosenlund för att gjuta nya proppar till Noelles hörapparater. Jag har ju varit så inne på hennes ci-operation och helt glömt bort att hon ju kommer ha kvar hörapparaten på höger öra!

Så nu när operationen blev uppskjuten så fick vi en akuttid för att fixa propparna. Lika bra att göra en ny till vänster öra också om hon skulle bli sjuk innan operationen igen.


Herregud vad de tjuter och jäklas! Fast att högra hörapparaten låter så mycket är nog mitt fel. Jag råkade klippa slangen lite för kort, så den ligger inte kvar bakom örat utan trillar fram hela tiden och tjuter.


Efter fixandet med hennes öron så tog vi pendeln hemåt igen - förseningar såklart - och mötte upp A med hennes lilla M i vagnen. Tänkte ta en liten promenad innan Noelle vaknade för att käka lunch. Hon sover fortfarande! Har inte ätit sedan frukosten innan kl 8  så hon kommer vara vrålhungrig när hon väl vaknar :-) Blir nog flaskan för den går fort, haha.


Idag är första dagen Minou går till kl 15. Vi fick ju förlängd dagistid av kommunen så Minou skulle kunna gå alla dagar i veckan nu när Noelle skulle vara opererad och klar. Lika bra hon vänjer sig, det handlar ju bara om 1,5 veckas förskjutning i tiden.

Ovido - Quiz & Flashcards