Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Malin - 23 oktober 2008 20:36

Nu känns det jättemysigt med Noelle! Jag får mer kontakt med henne och hon visar verkligen hur hon känner, när jag dyker upp ler hon och sträcker ut armarna för att dra i nåt utstickande i mitt ansikte - oftast näsan :-)


Hon är nyfiken på Minou och tittar och tittar. När Minou är nära försöker hon ta tag i henne, och om Minou tar hennes leksak ifrån henne blir hon jättearg! Skriker och tar i så armarna skakar och blir nästan lila i ansiktet.


Hon tränar och tränar på att krypa. Kommer upp på alla fyra och står och vaggar, trillar framåt och så upp igen och vaggar och vaggar...

Det kommer sätta igång vilken dag som helst!


Nu de sista dagarna har vi fått koll på ät och sov tycker jag. Hon har fått gröt till frukost, sen lämna Minou på dagis. Sova fm i vagnen (om hon somnar efter att vi lämnat Minou), el hemma efter ett träningspass. Sen äta lunch, vanligtvis en hel burk ingen flaska efter det längre. Sen träna på att krypa för att sedan somna i vagnen när vi ska hämta Minou, el när vi varit hemma och sen går ut för att leka på lekplatsen. 

Sen gröt och lite frukt till mellanmål och sen ett fåfängt försök med vällingflaska för att sluta med en mjölkersättningsflaska och sen sova natten.


Minou kommer bättre överens med Noelle nu. Tidigare bet hon henne och nöp henne. Jag vågade inte lämna Noelle en sekund, nu är Minou kramig och pussig, vill lyfta Noelle från golvet och gärna ta henne i handen och försöker dra iväg med henne. Hon har försökt rida på Noelle några gånger också och det var inte populärt från varken Noelles el vår sida. Så nu är det bara nallen el dockan som får rida häst på Noelle :-)


Imorgon är det besök på avdelningen som Noelle och jag ska vara på efter ci-operationen. Minou får gå på dagis imorgon också snällt nog av dagispersonalen.

Hoppas bara Noelle är frisk och inte fått något nytt till på tisdag!

Ovido - Quiz & Flashcards