Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Malin - 12 oktober 2008 20:33

Vi hade bestämt att vi skulle fira både mig och Minou idag iom att denna helgen är mittemellan våra födelsedagar (vi fyller med en veckas mellanrum).

Den här gången bjöd vi bara släkt och inga ungar alls, så de som kom var mormor, gammelmormor, farmor, farfar, farbror och gammelfarmor. 

Det räckte med tanke på hur liten lägenhet vi har. På förmiddagen gick jag till Åhléns för att kolla på plastbestick till henne i present och kom i sista sekund på att ballonger är ju rätt kul att ha! Och när jag var där så hittade jag tårtljus också, det hade vi inte heller tänkt på att hon kunde tycka det var kul att blåsa ut ljusen!


Mormor hade bakat en tårta kvällen innan medan jag badade och nattade Minou, annars hade det nog inte blivit någon... Men gammelmormor hade bakat bullar och kakor så det har vi hela frysen full av nu.


Minou fick en overall, vinterkängor, en stickad mössa från Tallin, kläder från Me&I, en interaktiv (heter det så?) ljudbok med NallePuh,  klistermärken på hunda, katter och kaniner och fåglar, vi köpte ett set med kastruller och stekspadar och ett set med tallrikar och bestick, förutom det vi köpt innan från Nyfiken (träfrukt- och grönsaker med kardborre emellan så man kan dela med en träkniv och flaskor och burkar i trä som ska föreställa mjölkpaket, ketchup och senap mm)

Ovido - Quiz & Flashcards