Alla inlägg under mars 2009

Av Malin - 19 mars 2009 20:35

 

När man står i dörröppningen till tjejernas rum så ser det ut så här till vänster...

 

Så här rakt in i rummet...

 

Och så här till höger.


Lite svårt att fota den skumma vinkeln men mittenväggen blir bredare åt vänster. Den jättebruna väggen får vara kvar en stund.


Av Malin - 19 mars 2009 20:13

Jag är så glad att jag köpte mina kängor. Nu känner jag mig som mig själv igen!

Världens mest materialistiska person vars hela personlighet hänger på ett par skor...

röa å fina i skolskenet 


Av Malin - 15 mars 2009 21:08

Nu är vi klara med flytten! Ungarna ligger i sina sänger i nya rummet och snarkar så det ekar i babylarmet (sånt måste vi ju ha nu i vår stooora trea!)

Jonas sitter och kollar på tv utan ljud och käkar godis i vår nyinköpta xxxl-stora soffa med manchestertyg.

Jag har precis satt mig ner och kollar datorn lite grann innan duschen och gonatt gonatt.


Farmor och farfar fick åka en extrasväng med tjejerna för vi skulle hinna ner med kartongerna i förrådet och dammsuga lägenheten. 

Våttorkade medan de tog av sig ytterkläderna.

Mycker kvar att packa upp men det ser riktigt vettigt ut :-)

Av Malin - 13 mars 2009 20:24

Har förut skrivit om en blogg jag börjat läsa

Sen började jag läsa kommentarerna om hennes inlägg, som hennes kompisar skrev och hittade den här bloggen

Men den här kompisen hon har tar knäcken på alla andra!

Nya favvo-bloggen är DENNA

 Hon började blogga på familjeliv och det är jättekul att läsa de gamla inläggen därifrån.


Vilken stalker jag är, följer den ena tjejen, sen hennes kompisar och nu vet jag allt om dem!


Gemensamt är att de har ett eller flera barn, är i 20års-åldern, svär och super och knullar och skäms inte för nåt!


Tänk om jag skulle vara kompis med dem irl! Fast jag är inte så cool som dem så om de skulle skämta elakt med mig skulle jag börja gråta.


Det är synd

Av Malin - 13 mars 2009 20:11

Idag har hela dagen gått till att shoppa på Ikea, oooj vad jobbigt! Men lite kul också ;-)

Nu fick vi chansen att köpa allt enhetligt eftersom Jonas kastat allt vi äger och har! Jag blev riktigt besviken när det bara fanns fula skittallrikar att köpa...

Hade tänkt köpa vita enkla tallrikar men dom var fan dyrast.


Det blev en uppsättning med svarta och vita tallrikar i samma modell, nya bestick och nya glas. Det kommer bli svart och dystert i vår lägenhet allt vi köpt går i svart, vitt el metall haha.

Men det vägs nog upp när man kommer in i Minous rum, hon fick vita möbler och jag köpte vit färg så vi kan måla hennes säng längre fram.


Tjejen från städfirman höll på med köket och badrummet, alla fönster, Jonas tvingade den stackaren att städa hallgarderoberna också. Kanske därför det inte var särskilt bra städat. Jonas gick och efterstädade för t om jag, städfobiker (antistädfobiker?) såg att det var smutsigt fortfarande.

Vi kanske hade superskitigt så det vi såg nu efter städningen inte var nånting att snacka om... Hmm?


Efter Ikea gick vi til Åhléns och köpte diskställ och lite småskit.

Nu packar Jonas ner datorn och jag sitter här och surfar in i det sista!

 

Jonas med häcken i vädret, pular med sina dyrgripar dataprylarna

 

Sovrummet har fått agera minietta. Här har vi kaffekokaren, badrumsprylar och så sover vi mitt i röran

 

Vårt vardagsrum ser nästan ut som det brukar göra, grejer överallt, datorer på bordet och sånt. Kommer sakna lägenheten, vi har bott här i tio år nästan. När vi flyttade in här var vi 24 och 25 år, Jonas hade svart långt hår och jag var lika snygg som jag alltid varit!

Av Malin - 12 mars 2009 22:13

Mamman som bor i vår nya lägenhet ringde Jonas och frågade vilken städfirma vi anlitat. Hon ville ha nån som kunde städa för hon hade ingen lust att städa längre.

Hennes man/sambo hade kommit hem från en Ålandskryssning och meddelat att han hittat en annan!

Den andra har han chattat med på nätet sedan ett halvår tillbaka men först nu klämmer han ur sig detta...

Så hon ska flytta in i vår tvåa också tillsammans med sina vuxna barn.


Taskigt verkligen. Vi ska ge henne numret till tanten med trean som ville byta lägenhet försent. Om hon orkar flytta igen.

Av Malin - 12 mars 2009 22:04

Vi har packat och packat hela dagen! Igår kom Andreas hem från Thailand och farmor och farmor och farfar svängde förbi och hämtade upp honom och ungarna.

Vi tog det lugnt igår kväll och tittade på lurig svensk vampyrfilm (en till!), men idag har det varit full rulle hela tiden!

Det väsentligaste var köket och badrummet eftersom städfirman kommer imorgon och städar ur.

Nu är praktiskt taget allt nerpackat så imorgon ska vi åka till Ikea och köpa nya pinaler. En lång lista med grejer som behövs eftersom Jonas har en förkärlek för att slänga alla våra saker.


Elvispen flög all världens väg "Den är ju så gammal, vi köper en ny". Får se om han kommer ihåg att köpa en ny innan vi ska göra potatismos nästa gång...


Det vi ska köpa (om plånboken överlever) är;

porslin, dvs tallrikar glas mm

bestick

diskställ

bokhylla till Minous rum

vägghylla till Minous rum 

tavelram till Minous affisch

rullgardin till Minous rum, ev till vårat sovrum också

pall till köket så Minou kan tvätta händerna själv

förvaringssäckar till barnkläder i förrådet

dra-på-lakan till skumgummi-madrassen som ska bli myshörna i Minous rum

ev gardiner

bokstäver och ugglewallie på Panduro

diskmaskin och elvisp 

Av Malin - 10 mars 2009 21:15

Noelle har haft feber några dagar och den har blivit allt högre. Idag åkte vi till akuten med henne. Hon hade 40 grader, de kollade öronen, tog sänkan och hon har dubbelsidig öroninflammation.

Sänkan var lite väl hög trots öronen så de skickade oss på lungröntgen.

Hon har lunginflammation också!



Ovido - Quiz & Flashcards