Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Malin - 22 mars 2009 21:27

Den här helgen har vi fått mycket gjort!

Vi bestämde oss för det röd/svarta reptiltapeten, Jonas och Andreas började tapetsera på fredagskvällen när ungarna gått och lagt sig.

Dan efter skulle jag vara borta med tjejerna hos Linda, Ida och Julia hela dagen så de skulle kunna tapetsera i lugn och ro.

Ignorera radioantennsladden Jonas hängt upp och ignorera flaskan i förgrunden. Jag är rätt nöjd!


För att komma iväg så tidigt som möjligt tänkte jag åka förbi mitt gamla jobb på Lidingö för att samla ihop lite skit jag lämnat kvar (som att det skulle finnas efter att jag gick på mammaledighet 2006...)

När jag åkt ut på E18 och sen svängt mot Stockholm hamnade jag helt plötsligt på E4 och var på väg mot Linda 45 minuter för tidigt cirkus. Hade ingen aning om hur det gick till!


Jag har kört till Lidingö tidigare men vet inte var jag körde fel. Fast det är ingen ovanlighet vad det gäller mig. Gjorde samma sak när jag skulle åka med tjejerna till släkten i borås. Hade dessutom erbjudit min kusin skjuts.

Vi hamnade i örebro och hoppsan så tog resan en två timmar längre än vanligt! Hon var inte så nöjd då, min kusin... Fast hon åkte gratis så då har man inget att säga till om :-)


Hemma hos Linda käkade vi pastasallad som vanligt, gick ut en sväng för att få tvååringarna att sova. Det gick sådär. Minou sover ju inte så lätt så hon höll sig vaken och höll på att få ett epileptiskt anfall när jag försökte få henne att sitta still i syskonsätet bak.

Noelle är snäll och somnade hela två gånger som kompensation.

Av Malin - 22 mars 2009 19:25

I förmiddags kom Annelie, Håkan och lilla Minea på besök i vår nya lägenhet. Håkan fick vända (nästan) i dörren för de hade glömt vår inflyttningspresent :-) Det var snällt och vända och hämta den och det var tur för den var jättefin! Ett cool röd glastallrik/skål att ha i vårt coola svartröda vardagsrum på vårt inte så coola vardagsrumsbord (det här slutar med att vi har köpt allt nytt).

Minou höll dock på att paja presenten för hon ville öppna...


När Minou och jag sov vår välförtjänta tvåtimmars-lunch passade Jonas på att göra chokladbollar. Hon har ju pratat om kokosbollar (egentligen chokladbollar) sen hon fick se Laban-filmen för första gången.

Jonas stod med händerna i smeten och frågade henne om hon ville smaka.

Hon såg tveksam ut och då skulle jag skoja till det och sa "Det är bajs!".

Hon tittade bestört på mig och när jag sa "Nä det är det inte, jag bara skoja" så trodde hon mig inte. Hon ville inte ens smaka fast jag och Jonas smakade på smeten.

Tillsist gick hon med på att smaka lite litegrann. Funderade lite och sa "Mmm, det är jättegatt med bajs!"

När Magnus och Charlotte med lilla Noah kom och hälsade på lite senare var det bara det Minou ville prata om. "Äta bajs är gatt!"

Noah och Noelle vänslas i lekrummet

Ovido - Quiz & Flashcards