Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Malin - 8 mars 2009 21:04

Vilken härlig helg!

Igår pimplade vi lite öl medan vi gjorde oss iordning, jag, Jonas, födelsedagsbarnet Kimmo och Danijela. Sen åkte vi ner på söder till en italiensk restaurang och käkade fiiin mat. Stannade till på puben Halva Inne (HalfWayInn) innan det var dags för MachineHead och slutligen Metallica.

Det coola var att när jag slarvat bort Jonas på väg in så såg jag en kille som var ruskigt lik Kuus. Jag och Jonas gick gymnasiet samtidigt med Kuus i Örebro.

Det visade sig vara han! Hur otroligt är det att hitta nån man känner bland så himla mycket folk på Globen??

MachineHead såg vi inte så mycket av, Metallica var bra men lirade så snabbt på trummorna att det kändes som att Larsa bara ville kliva av scenen och gå och göra nåt annat. Man märkte att de var väldigt vana att stå på scen. De klassiska meningarna till publiken, plektrumen som formligen östes över publiken osv. Jag ska inte vara hård, nu har jag ju äntligen fått se dem live! Ett måste. Hade gärna velat se GunsN´Roses medan de levde också.


Efter Metallica åkte vi till Medusa och drack bärs och lyssnade på bra musik. Som allt annat värdsligt var det vääldigt längesen jag var ute och partade också. Trodde det skulle förändrats så snacka om att jag blev förvånad när de lirade exakt samma musik som sist jag var ute (några år sedan), de såg likadan ut, bara lite yngre :-)

Danijela har skaffat nåt jag inte visste existerade (jag vet att det inte stavas så men hur stavas det då?).

En liten metall-mouche! Jag trodde hon limmat fast en paljett på kinden men det är alltså som en piercing genom huden!

Hon sa vad det hette men jag har redan glömt vad det hette.

Födelsedagsbarnet Kimmo var inte så sur som han ser ut

Och Danijela var inte så dragen som hon ser ut heller

Och jag var inte heller så dragen.... - Jo det var jag

Ovido - Quiz & Flashcards