Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Akuten

Av Malin - 10 mars 2009 21:15

Noelle har haft feber några dagar och den har blivit allt högre. Idag åkte vi till akuten med henne. Hon hade 40 grader, de kollade öronen, tog sänkan och hon har dubbelsidig öroninflammation.

Sänkan var lite väl hög trots öronen så de skickade oss på lungröntgen.

Hon har lunginflammation också!



 
 
Malla

Malla

10 mars 2009 21:30

Stackars stackars lilla Noelle! Det där låter inte alls roligt, hoppas meducinen kickar in snart och hon blir piggelin .
KRAM till er.

http://www.metrobloggen.se/malinolson

 
Ingen bild

Malin

12 mars 2009 22:04

Det märktes redan efter första dosen med antibiotika, då sov hon fem timmar i sträck! Det var längesen hon gjorde det.

Tack för omtanken :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Skapa flashcards