Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Malin - 19 mars 2009 20:51

Våran lägenhet är en charmig 50-talslya och det märks på alla omöjliga skåp och skrymslen som inte passar nånstans... Va fan ska man ha i ett utrymme som är ca 15 cm brett?? Va?


Vi bytte inte bara lägenhet med familjen som bodde här innan, vi bytte köksbord med stolar också. De verkar ha en egen stil den här familjen.

Nån har spikat en halvdan fyrkant på fyllan mitt i bordet, för att slippa använda grytunderlägg och ställa kastrullen direkt där!

Jag tycker det ser rätt roligt ut, Danijela blev bestört när hon såg det och Minou kan inte sluta prata om det;

"pappa pika bordet" säger hon :-)


Bild kommer pronto!


(sen måste de varit totalt vindögda, för gardinstängerna hänger snett sånär som på en 10 cm. Gardinerna gled fan nästan av stången!

Hyllorna i badrumsskåpet satt uppåner så grejerna gled av hyllan och hamnade i handfatet...

Av Malin - 19 mars 2009 20:35

 

När man står i dörröppningen till tjejernas rum så ser det ut så här till vänster...

 

Så här rakt in i rummet...

 

Och så här till höger.


Lite svårt att fota den skumma vinkeln men mittenväggen blir bredare åt vänster. Den jättebruna väggen får vara kvar en stund.


Av Malin - 19 mars 2009 20:13

Jag är så glad att jag köpte mina kängor. Nu känner jag mig som mig själv igen!

Världens mest materialistiska person vars hela personlighet hänger på ett par skor...

röa å fina i skolskenet 


Ovido - Quiz & Flashcards