Direktlänk till inlägg 31 oktober 2008

Nattning

Av Malin - 31 oktober 2008 21:15

Att natta två barn har jag tyckt varit jättestressande förut, nu går det lättare även om det inte alltid går smidigt.

Ikväll till exempel, Noelle blev trött tidigt och jag svidade om henne till pyamas och hon fick dricka välling (och hon drack den! Tjoho!!) och så var det bara att lägga henne i sängen - lätt som en plätt!


Sen gjorde jag i ordning Minou och förberedde hennes välling, som vanligt sprang hon iväg när vi skulle borsta tänderna (hur är det möjligt att behöva JAGA en unge varje gång det är på/avklädning, tand/hårborstning i en 54,5 kvms-lägenhet??) och då vaknade Noelle.


Hon hade skitit på sig (bra iofs att det blev på kvällen och inte mitt i natten) så jag fick avbryta Minous nattning och byta på Noelle.

Sen lade jag ner henne i spjälsängen och tänkte att hon skulle somna av sig själv, haha. Jag försökte läsa godnattsaga för Minou när Noelle skrek i högan sky. Jag plockade upp Noelle och hade henne i knät medan jag läste sagan. Det gick okej, tills jag insåg att Noelle bajsat på sig igen!


Minou följde med ut ur sovrummet och sprang in i vardagsrummet och jag tänkte att nu kommer hon aldrig somna för hon blivit pigg igen.

Sen tillbaks in i sovrummet för att läsa klart med Noelle hojtandes i spjälsängen.


Plockade upp Noelle igen och sa till Minou att hon fick sova i vår säng, det är helt omöjligt att få henne att ligga ner i sin säng om jag håller i Noelle under nattningen. Ligger N i spjälsängen går det bra även om hon låter, men inte om hon måste hållas i...

Lade ner Noelle bredvid Minou i sängen och jag bredvid, det har funkat någon gång tidigare.

Det var jättemysigt, Minou låg och klappade på Noelle och Noelle rullade över på sidan för att kunna ta på Minou (det tyckte hon inte var lika mysigt "nää yster" ropade hon och ryckte undan sin filt)

Det hade varit ännu mysigare om inte Noelle skrikit så och gått upp i brygga så hon nästan slog i skallen i väggen (Minou var också tvungen att gå upp i brygga såklart, så mycket gymnastiserande har vår dubbelsäng inte varit med om på åratal, haha)


Sen satte jag mig på sängkanten med Noelle som började bli lite smått hysterisk och gungade. Minou satte sig bredvid oss och gungade hon med och ville inte lägga sig. Jag stod upp och gungade Noelle så hon nästan hoppade och sjöng gonattsånger för Minou för att få henne att ligga ner i sängen (Noelle hör ju inte, hon får sina gonattsånger efter ci-operationen)


Tillslut somnade vår övertrötta Noelle och jag kunde lägga ner henne i spjälsängen och lägga mig bredvid Minou som låg i min säng och så somnade hon också!


Vilken supermorsa va som inte tappade humöret på hela dagen!!


Nu har jag skrivit världens längsta inlägg och slagit rekord i parenteskommentarer. Inte så mycket kväll kvar nu men jag är nöjd ändå :-) 


Jag satte mig   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards