Alla inlägg den 30 september 2008

Av Malin - 30 september 2008 20:56

Min plan var ju att jag skulle börja jobba heltid så J kunde vara hemma med tjejerna några månader, sen att vi båda skulle gå ner i tid och jobba/vara hemma ca 2-3 dagar var i veckan.

Det verkar som att den planen sprack. Ska jag jobba heltid på mitt jobb som ligger en timme hemifrån så kommer jag få stänga minst en kväll i veckan, då jobbar jag till kl 19,30.

Sen blir det två dagar till kl 19 och två dagar till kl 16. Då kommer J att få ta tre hela dagar med matlagning, matservering, underhållning, och nattning av två bångstyriga ungar samtidigt - men viktigast - jag kommer inte se röken av barnen hela tre dagar!


Om jag inte hittar nåt annat jobb närmare hem, sånt vet inte cheferna än om de är i behov av en nyanställning i februari, det är ju jäääättelångt dit enligt dem...


Annars får det bli deltid direkt för oss båda och det vill ju J, men jag tycker han förtjänar att få vara hemma på heltid ett tag. Det har ju jag varit ända sedan  hösten 06.

Av Malin - 30 september 2008 20:34

På förmiddagen träffade jag L på söder. Vi satt och fikade och stället var såpass barnvänligt att det fanns en lekmatta som Noelle kunde öva krypning på!

J skickade ett sms att propparna kom med posten idag - wow - bara en vecka tog paketet på sig, från söder heeela vägen hem till oss i sumpan... Eller så var det en Andersson Pettersson i huset som fick dåligt samvete. (hänvisar till inlägget från igår)


Vi var på ci-enheten med Noelle på eftermiddagen och fick träffa föräldrar till ett ci-opererat barn. De berättade om hur allt gått till, hur det funkade med ci och hur deras vardag såg ut osv.

Det är rätt tydligt att det är efter operationen allt börjar. Lätt att få uppfattningen att så fort Noelle kan höra så är allt klart och fixat. Men sen är det dags att ställa in ci-apparaterna, sen blir det väl träning på hörförståelse logoped längre fram och så.


Fördelen med ci är att slippa hörapparaterna som ofta ser ut så här


Ovido - Quiz & Flashcards