Alla inlägg den 29 september 2008

Av Malin - 29 september 2008 20:38

Idag var det full kalender hela dagen!

Efter att jag lämnat Minou på dagis kl 9, gick jag och postade paketet till Nalle Puh-klubben som jag glömt avbeställa (hallå, en bok och en mesig 10cm-nalle för 200?!)


Sen gick jag och Noelle till Bvc för invägning kl 10(hon ska ju väga 8kg den 29e okt pg a operationen) På vägen dit ringde jag till Rosenlunds hörselavdelning för barn. Vi har ju gjort nya proppar till Noelles hörapparater. Efter att de skruvats upp så piper de för j**a mycket! Resten av familjen får tinnitus när Noelle ska höra, haha.


Hur som helst har propparna inte kommit med posten, tydligen har de kommit bort för de var klara förra måndagen... Men de skulle skicka nya så det var ingen fara. Förresten om man heter Andersson Pettersson så är det väl rätt troligt att det finns fler folk med de efternamnen i ett 13-våningarshus som vårt?? Då kollar man FÖRNAMN, snälla brevbärare.


Efter bvc, fick vi springa hem och hämta blöjor, Noelle behagade kissa lite på mig och den nya blöjan jag skulle sätta på. Sen hade jag glömt hennes nappflaska och en massa andra saker jag redan glömt vad det var.


Passade på att ringa tanten på Utbildningsförvaltningen om att vi vill ansöka om förlängd tid åt Minou på dagis. Efter ci-operationen kommer vi ju få åka fram och tillbaks en hel del och Minou kan inte följa med. Tanten sa att hon beviljade det på telefon (hon kom ihåg från förra gången vi begärde förlängt när utredningen på Noelle var igång) fram till årsskiftet, men att jag ändå skulle skicka in ett brev och gärna nåt "bevis" på Noelles tillstånd.


Sen åkte vi till Solna centrum kl 10,30 för att träffa C som kommit hem från Budapest. Vi satt och fikade en stund och jag lämnade tillbaka overallen jag köpte till Noelle, för jag hittade en annan som var finare och billigare (ska fota den sen, hon lyser lång väg i de klara färgerna).


Sen gick vi tillbaka till Sundbyberg kl 13 för jag skulle till Mvc och sätta in en kopparspiral. Oj oj oj det kändes! Tur jag valde den som håller i 10 år för det här vill jag inte göra om på ett tag.


På vägen till dagis för att hämta Minou kl 14 så ringde jag till Neuropediatriska för att kolla om vi kunde byta läkare, sen hämtade jag Minou. Sen det gamla vanliga, ni vet, mellanmål blöjbyten Noelle skulle äta, sen ut och leka på gården, sen laga mat, då kommer Jonas hem och jag får vila lite *PUH*


Jo sen ringde de från Rosenlund och sa att de postat propparna OCH avgjutningarna! Så vi måste göra nya avgjutningar på fredag när jag har både Minou och Noelle hemma... Jag ringde på alla Andersson-dörrar och efterlyste propparna. Pettersson orkade jag inte med, tänkte ta dem imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards