Alla inlägg under september 2009

Av Malin - 9 september 2009 20:29

Jahaa... Då har bloggagratis blivit bloggplatsen istället.

Har inte haft tid att kolla in de nya grejorna men såg att det fortfarande kostar att ladda upp bilder.

Idag har jag kutat som ett litet hjon för att hämta Noelle från taxin, hinna plocka upp Minou och sedan hinna till bvc innan kl 15,45.

Noelle hade sin 1,5 års vaccin och Minou hade sin 3-årskoll.


Precis innan bvc-sköterskan hämtade oss behagade Minou göra en stor grej i sin blöja.


Men men, allt gick bra jag var lugnare än sköterskan som tyckte det blev lite svettigt att jag berättade om Noelle medan Minou ropade och hojtade, hon hade Minous info på dataskärmen och Noelles gula kort framför sig.


Inget nytt under solen.


Ahaa, man kan spara inlägget som ett utkast! Bra

Av Malin - 7 september 2009 22:40

Oj vad jobbigt det var att befinna sig på arbetet idag. Jag är nog fortfarande onykter tror jag.

Hade ont i halsen hela dagen. Thulin har nog smittat mig med ebola-viruset från hålan han bor i

Av Malin - 6 september 2009 20:10

Jag och Jonas gifte oss i fredags!

Annelie och Jonas brorsa Andreas var intet ont anandes vittne, de fick veta när vi kom fram till Rissnes kommunhus. Minou, Noelle och Minea var också med. Det hela tog fem minuter och Annelie hade ett hårt jobb att hinna fota under ceremonin.


Igår hade vi "inflyttningsfest" för våra kompisar, hängde upp IsaForm tavlan vi köpt och avslöjade hemlisen i hallen när de kom :-)

(IsaForm har en internetbutik där man kan designa sin egna tavla, bestämma färg och text med hjälp av olika motiv. Vi valde en tavla med en tvättlina där det hänger olika kläder på och skrev Familjen Gröning på den)


Jonas beställde käk från Eriks restaurang Limone i Västerås, det blev kallskuret buffébord med sallad, tapenade, mozzarellaost av buffel och massa goda grejer.


De som var med på festen var Andreas, Annelie och Håkan, Kimmo och Danijela, Magnus och Charlotte, min kusin Linda och hennes Manne, Thulin och Macke (de är dock inget par ;-)


Strul med tunnelbanan var det igår också så Linda och Manne fick ett hårt jobb att försöka ta sig hit från Slussen. Det slutade med röda linjen till Bergshamra och taxi därifrån, de missade bussen med några sekunder.

Vi festade hårt och spelade hög musik och höll igång till kl 4 på morgonen. Då var störningsjouren här och hälsade på, men Danijela charmade killarna :-)


Tack allihop för att ni dök upp på vår fest och TAck till farmor och farfar som tagit hand om tjejerna så vi fick släppa loss :-)


PS Jonas och tjejerna bytte efternamn till Gröning, efter Jonas farmor. Så jag är alltså fru Gröning nu!


Av Malin - 2 september 2009 21:06

Nu börjar inflyttningsfesten närma sig! Det är något jag skjutit på framtiden, allt som ska göras innan, men nu är det snart dags!

Var ute på lunchen och spanade på kläder och hittade en klänning jag fastnade för. Tur jag är petig, hittade först en sådär för 600, en annan för 1200(!) men gick till VeroModa och hittade en som jag ääälskar (vid lunchtid iallafall, kanske ändrar mig när jag provar den sen) för mindre än hälften av pengarna.


Priten är fixad, käk är fixat, allt är snart iordning tack vare Jonas. Han har stenkoll på läget!


Nu har influensan kommit till jobbet. Inte influensan med stor "i" kanske men de andra. Två sjuka och det blev massa extrajobb. Jag jobbade över från 14,30 till 18 och Jonas fick sluta tidigare för att hämta tjejerna från dagis.

Folk köper alcogel och handdesinfektion som tokiga! Vi sålde 120 flaskor på mindre än 2 timmar. Jag har inte ens alcogel hemma...

Av Malin - 1 september 2009 22:07

Idag hade jag barnfri kväll och jag och Annelie tog en tur i Sumpan C för att spana in utbudet av barnkläder. Tänkte shoppa loss för presentkortet jag fick. Annelie fick smaka på kakan också, för Minea har ju fyllt 1 år och då tyckte jag att de förtjänade lite pengar att spendera :-)


Skulle kolla efter höstbyxor åt båda tjejerna. Noelle har inga byxor att ärva av Minou för när hon hade strl 80-86 var det sommar.

Minea vägrade somna så jag fick snällt gå hem så hon skulle få sin nattsömn, jag rotade i förrådet efter vinterkläder så vi är förberedda på vad vi måste köpa och vad vi ska önska till födelsedagspresent till Minou :-)

Av Malin - 1 september 2009 22:02

Inskolningen har gått bra, men taxiturerna har det varit sådär med.

Ordinarie taxichaffis pajjade bilen, sen kom en mupp och satte in bilstolen framåtvänd.

När Noelle kom hem den eftermiddagen var hon genomsvettig och M´s föräldrar (som åker samma tur) sa att båda ungarna var genomsvettiga och att de hade fått ta av henne jackan.

När Jonas frågade chaffisen varför han var sen så viftade han bara med armarna och var tjurig.

Nästa chaffis spände fast ungarna i stolarna men inte i bilen! Jättesäker biltur det var...


Vi har ändrat så Noelle kommer hem före vi hämtar Minou för taxitrippen tar sån tid.

Nu det sista har det funkat rätt bra, förutom att Noelle fick med sig M´s ryggsäck och tvärtom.

Ovido - Quiz & Flashcards