Direktlänk till inlägg 6 september 2009

Fru Gröning

Av Malin - 6 september 2009 20:10

Jag och Jonas gifte oss i fredags!

Annelie och Jonas brorsa Andreas var intet ont anandes vittne, de fick veta när vi kom fram till Rissnes kommunhus. Minou, Noelle och Minea var också med. Det hela tog fem minuter och Annelie hade ett hårt jobb att hinna fota under ceremonin.


Igår hade vi "inflyttningsfest" för våra kompisar, hängde upp IsaForm tavlan vi köpt och avslöjade hemlisen i hallen när de kom :-)

(IsaForm har en internetbutik där man kan designa sin egna tavla, bestämma färg och text med hjälp av olika motiv. Vi valde en tavla med en tvättlina där det hänger olika kläder på och skrev Familjen Gröning på den)


Jonas beställde käk från Eriks restaurang Limone i Västerås, det blev kallskuret buffébord med sallad, tapenade, mozzarellaost av buffel och massa goda grejer.


De som var med på festen var Andreas, Annelie och Håkan, Kimmo och Danijela, Magnus och Charlotte, min kusin Linda och hennes Manne, Thulin och Macke (de är dock inget par ;-)


Strul med tunnelbanan var det igår också så Linda och Manne fick ett hårt jobb att försöka ta sig hit från Slussen. Det slutade med röda linjen till Bergshamra och taxi därifrån, de missade bussen med några sekunder.

Vi festade hårt och spelade hög musik och höll igång till kl 4 på morgonen. Då var störningsjouren här och hälsade på, men Danijela charmade killarna :-)


Tack allihop för att ni dök upp på vår fest och TAck till farmor och farfar som tagit hand om tjejerna så vi fick släppa loss :-)


PS Jonas och tjejerna bytte efternamn till Gröning, efter Jonas farmor. Så jag är alltså fru Gröning nu!


 
 
annelie

annelie

6 september 2009 22:10

He he, en annan orkade ju inte till fyra men vi had ekul ändå. Tack för igår Grönings. Å du, jag anade väl visst...

http://mysminea.blogg.se

 
Malla

Malla

6 september 2009 23:33

MEN GRATTIS!!!
Gud vad roligt! Gröning, vad coolt!!!

När ska vi leka då??

http://www.metrobloggen.se/malinolson

 
Caro

Caro

7 september 2009 01:12

Hej Fru Gröning!
Jättegrattis till er bägge och kram på er!

Ta kort på tavlan och lägg upp på bloggen då ;D

http://www.kaaro.se

 
Ingen bild

Malin

7 september 2009 22:40

Tack så mycket tjejer!
Jag ska fota så snart jag blivit nykter, haha
Mallan, det får vi ta och styra ihop nån helg tycker jag. Känns som helger är lättare, annars är det bara att dyka upp nån em :-)

 
spikie

spikie

8 september 2009 21:38

GRATTIS till giftemålet! :-D

http://spikie66.babyblogg.se

 
Ingen bild

Malin

9 september 2009 20:35

Tackar tackar Spikie, det var längesen ska spana in din sida!

 
Ingen bild

Ida

28 september 2009 11:52

GRATTIS!!! Vad roligt! Gröning är ett jättefint efternamn. F ö måste vi ses snart, jag saknar Sumpan och att springa på dig och alla andra gamla bekanta på dagarna. Kram!

 
Ingen bild

Malin

29 september 2009 20:09

Heej!!
Det var längesen Ida. Tack så mycket :-)
Jag tänkte faktiskt på att det är väl min tur att sammankalla till möte ;-) Ni har ju inte varit här heller i vår stooora lägenhet. Ska se om jag kan få ut Jonas och barn ur huset nån dag så ni kan komma hit!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards