Alla inlägg den 29 september 2009

Av Malin - 29 september 2009 20:10

De här senaste dagarna har det varit hektiskt med att hålla ordning på barn, hem och jobb.

Sånt där som ingen sköter hemma längre medan man är på jobbet,

som att handla mat, planera vad vi ska äta, städa (fast det borde få stå inom parentes för det händer väl en gång i månaden. Om Veronika läser detta får hon krupp! Som städar minst en gång i veckan), hålla ordning på tjejernas extrakläder som ska med till förskola, hålla ordning på vilka dagar man vabbat och anmäla det så man får pengar att leva för, vilken dag det är föräldramöte/tandläkare/teater/planeringsdag så förskolan är stängd


Sen är det sånt man själv ska göra också, som att kolla sig i spegeln innan man går hemifrån och att äta...


Låter lite gnälligt fast det är inte det, mer ett konstaterande. Vi har ju ändå haft lyxliv med en på hemmaplan ända sedan 2006!

Sen är det fortfarande lite lyxigt att få jobba 30 tim/veckan och ha skitnära till jobbet, slippa jobba helger.

Får se efter utförsäljningen av apoteket hur jobbet blir då??

Finns en risk att jag blir "vanlig" tekniker och får jobba precis samma tider som dem, fram till kl 19 och jobba helger.

Så jag är tacksam över jobbet! Hade ju lönesamtal med bossen och visste inte alls vad jag hade att förvänta mig, har ju varit mammaledig länge och inte jobbat så länge tillsammans med denna chefen.

Men det blev helt okej! Många blev missnöjda, men jag trodde att jag skulle få allt från 50 kr till 1000 kr så det blev mittemellan Foten i munnen

Ovido - Quiz & Flashcards