Direktlänk till inlägg 18 juli 2009

Supercool tvåbarnsmamma idag

Av Malin - 18 juli 2009 20:35

Idag har jag varit själv med tjejerna. Jonas åkte igår kväll. Hans polare vann två biljetter till Sonisphere så klart att Jonas fick följa med. Inte flickvännen. Bästa polaren blev det.


Iallafall, idag har vi varit ute och lekt i stekande hetta. Noelle har käkat grus och Minou har trakasserat barn. Nä inte riktigt. Det fanns inga andra barn ute vid den tiden.


Efter lunchen, hemmagjord pizza som Minou hatar (och Noelle tydligen älskar) och lunchsovet så gick vi vidare mot Tornparken för att svalka de små liven i vattnet som var fullt med flaskor, löv och allt annat som mina svältande barn älskar att stoppa i munnen (måste ju vara så det ligger till, varför vill man annars smaka på gamla sopor??)


Det gick förvånansvärt bra!! Jag framstod som värsta supermamman och var helcool fast jag hade två småbarn i vatten. Både Minou och Noelle tyckte det var jättekul. Hittade inte Noelles badbrallor så hon fick näcka. Oj vad hon plaskade och försökte trava iväg själv i midjehögt vatten, med en spade i ena handen och en hink i den andra.


Minou lyssnade (nästan) på mig när jag sa åt henne att hon inte fick klättra upp på klipphällen. Hon trotsade mig bara en gång. Men sen började hon dricka vattnet och efter att jag sagt åt henne en gång så gjorde hon om det och då fick hon inte bada längre, men hon var okej med det.


Lekte på lekplatsen och åt mellanmål, väldigt hälsosamt med massa frukt och ingen macka. Träffade på Annelies syrra och hennes barn. Lite skumt bara eftersom de bor på Cypern. Kände igen dem genom lillkillen som jag sett på bild, och pratade en stund innan vi traskade hemåt.

En som illvrålade för hon var trött och en annan som illvrålade för att hon var trött och ville leka mera.


Sen nyttig middag med fisk och ris. Sen var de helt slut! Välling och tack och gonatt för Noelles del, Minou lite senare.


Men eftersom Minou har så för j*****a svårt att somna så tog det bara 1,5 timme denna gången.

Efter sommarstugan kör vi bootcamp "somna då" för Minou. Då ska hon lära sig att somna själv i sitt rum.

Taskigt va.


Som vanligt inga bilder eftersom jag hade fullt upp med barn och vatten. Ni får ta mig på orden!

 
 
Ingen bild

Syramannen

19 juli 2009 22:04

Flickvännen fick följa men kunde inte. Kände att det var dags att försvara mig =)

 
Ingen bild

Malin

20 juli 2009 20:02

Ja då är det okej - fast inte helt okej för jag fick inte följa med ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards