Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Malin - 13 juli 2009 21:07

Idag var första dagen på jobbet. Gick rätt bra fast det var fullt upp. Mycket som behöver fixas.

Fick sitta i kassan en timme innan lunch också och fick nästan magsår på kuppen. Den är verkligen ett skämt den kassan. När man stoppar in sedlarna får man vara snabb som fan om sedeln kommer ut igen, annars väljer kassan sedeln utan att registrera den.

Femhundringar får man försöka mata in en sådär 2-3 gånger innan det funkar.

Den sväljer och spottar ut pengar lite på måfå.

När jag trycker på kontokortsknappen på tangentbordet får jag passa mig så jag inte är så svettig på fingret då följer knappen med!


Osv osv..


Gick bra att cykla till jobbet, det tog 8 minuter och jag tog det rätt lugnt! Hem tog lite mer tid, mer uppförsbacke. När jag kom hem, stack vi direkt till Veronica och Gustav, de bjöd på grillad lyxmiddag på nya altanen och öl och vin och cider. Jag fick köra bilen, buhu. Fast jag får skylla mig själv jag som har alkoholisttendenser.


Småtjejerna hade jättekul ihop. Minou och Engla lekte jättebra ihop, de kutade runt så vi behövde inte lägga så mycket uppmärksamhet på dem mer än när de försökte mobba ut lillasyster Emilia. Men hon var tuff och gav igen. Noelle höll sig hos oss hela tiden, lilla fegisen.


Det var jättetrevligt! Inga bilder att bjuda på, glömde mobilen hemma.

Ovido - Quiz & Flashcards