Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Malin - 5 mars 2008 11:40

av fiskbulle666 | Ons 5 mar 20:11 Idag är Noelle två veckor gammal. I måndags var vi på bvc och vägde, hon är nu 2900 g "tung" så hon är nästan uppe i sin födelsevikt nu.
Det funkade bättre att ge lite men ofta för nu är hon piggare, äter mer och snabbare. Det går åt rätt håll.

Jag struntar i att använda amningsnappen för hon blir bara uttröttad av att suga och suga när hon inte får i sig någonting. Och pumpandet har jag minimerat till när jag känner att jag har tid över.
När hon blivit lite större och piggare så kan vi ge amningen en chans längre fram kanske.

Mamma och mormor är här och hjälper till med Minou och Noelle nu när Jonas varit på kurs både igår och idag.
Trots det har det varit fullt upp för oss alla
Minou har fått komma till öppna förskolan och varit ute och lekt, medan jag fått lite mer tid till Noelle.

Det har varit en jättehjälp att ha mamma här som lagat mat åt oss, lekt med Minou och burit omkring på Noelle så hon får närhet också och inte bara bli upplockad när hon ska äta.

Det är ju Jonas som haft hand om det mesta med Noelle fram tills nu för jag har tyckt det varit så jobbigt. Nu när det går lättare kan vi dela på Minou och Noelle-sysslorna. Det är fördelen med att inte amma

Minou har varit jätteduktig och visst är hon trotsig men hon är glad och sprallig 98% av tiden.
När hon ska sova för- och eftermiddag sover hon som en stock och inget kan väcka henne

Och jag som trodde det skulle bli svårt att få henne att sova när Noelle kommit!

Igår åkte jag, mamma och mormor till Babyland och panikhandlade en sulky, eftersom jag inte fattat att Minou måste ha en egen vagn också! Quinnyn hade jag ändå inte kunnat ha kvar, för den är för stor och för dyr för att bara användas då och då. Det blev en lilasvart Brio Race med suflett, viloläge, stora hjul, hyfsat kompakt ihopfälld och väger inte så mycket.
Så den kommer få hänga med ett tag, först ska Minou använda den och sen Noelle

Nu är nästa steg att Minou ska skolas in på förskolan den 12e. Jonas tar den biten, vi har inte pratat om riktigt hur länge han ska vara hemma. Mamma har sagt att hon kan komma upp igen första veckan när jag ska vara själv med Noelle hemma och sen även fixa hämtning och lämning på förskolan.

Ovido - Quiz & Flashcards