Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

Hemmadag med båda ungarna

Av Malin - 26 augusti 2008 20:17

Hade Minou hemma idag för hon är fortfarande förkyld och ev hängig efter vaccinationen. Tänkte göra slag i saken och lämna tillbaka sondpumpen vi fått låna.

Först var vi på öppna förskolan och där är det total stiltje! Alla barn skolas in och det var bara ett barn till förutom Minou och Noelle. Kul... Men jag fick kaffe och prata av mig åtminstone. Gick hem till lunch med en ylande Minou i vagnen "äääta, ääääta!" Hon höll på att hungra ihjäl men Noelle hon var så lugn som vanligt (jag märker att jag nästan inte skriver nåt om Noelle alls, men hon är lugnet själv och så nöjd med tillvaron)


Helt omöjligt att få henne att sova lunch efter, när Noelle låg och babblade på filten i köket "yster, yster" ropar Minou och pekar mot sovrumsdörren. Nejdå vi har inte glömt lillasyster, jag hämtar in henne och lägger henne i spjälsängen. Då blir det ju jätteintressant att syrran ligger där och pratar. Suck! Inget sovande och jag blir argare och argare. Ringer morsan men inget svar, ringer J som smsar "är det viktigt?"


Tillslut får vi nog allihop och packar ihop grejerna och tar vagnen bort till Huvudsta för pumpinlämning. Stannade till vid Statoil för att pumpa vagnen. En 10 minuter bort känner jag att vagnen vobblar och hjulet håller på att kränga av fälgen!

Tömde ur lite luft, oj det råkade bli lite väl lite luft i hjulet. Som tur är var Minou ändå på bra humör och Noelle låg och sov. Knata tillbaks till Statoil och fylla på LAGOM med luft denna gången. Tydligen hade jag fyllt över, tur att däcket inte exploderade.


Efter att jag lämnat pumpen gick vi till Solna C och kollade på kläder. Jag kom hem med ett par jeans till mig själv (nej jag provade dem inte, köpte bara på känn) tjock tröja och byxor till Minou, en jacka till Noelle. Kände mig som en kanonrutinerad tvåbarnsmorsa som vant kryssade med vagnen med två solskensungar i och en stor kasse på armen.

Sen att jeansen var för små (fast jag tog i i överkant) samma gällde Minous och Noelles tröjor, spelar mindre roll :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards