Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av Malin - 1 augusti 2008 21:31

Idag är min första dag på "barnfria semestern". Jonas åkte till stugan med tjejerna vid lunchtid och sedan dess har det varit tomt och tyst i lägenheten. De kommer hem först på onsdag. Jonas får hjälp av sin brorsa Andreas som är fadder åt Minou fram till på söndag, sen är Jonas solo med tjejerna fram till på onsdag.

Nu när jag är ledig ska jag sova, LÄSA (det har jag inte gjort sen Minous ankomst)och fixa här hemma. Jag har hunnit klippa mig, kolla lite i affärer i Sumpan centrum, städat hemma, färgat håret, handlat och joggat.
Ha ha, jag märker att jag får dra ner på tempot lite på min "semester".
Sen får jag nog se till att träffa lite folk också så jag inte går runt och skrotar helt själv.


Jag har ju folk att umgås med men det är så lätt att inte höra av sig helt enkelt.
Jag märker att jag behöver lite barnledigt några dygn i sträck. Detta är första gången som jag är barnledig på nästan två år. Jag längtar såklart redan efter alla tre (Jonas med ju) men det kan vara bra.
Det här är sista chansen för nästa helg är det namnfest för Noelle och sen börjar Jonas jobba och Minou börjar dagis igen. Då blir det bara en sovmorgon i veckan igen...

Av Malin - 1 augusti 2008 10:46

Jag har inte mycket tid framför datorn, men när jag väl hamnat framför den så går jag alltid in på bloggen Fyra nyanser av rosa. En tvåbarnsmamma som skriver om sitt liv och det är underhållande!
Jag skulle så gärna vilja vara som henne. Inte springa runt och shoppa kläder på Nk och gå på partyn stup i kvarten, men hennes attityd!

Ibland sover hon nästan ingenting men ändå lyckas hon hålla igång dagen därpå. Jag är skitsur och surar och tjurar i flera dagar efteråt om jag inte får sova. Sömn är skitviktigt! (hennes metod är att boka in så mycket som möjligt så hon inte hinner sitta stilla och känna att hon är trött )
Det är klart, det händer jobbiga saker för henne också men hon skriver underhållande om det istället för att gnälla som jag gör.
Jag kanske ska vara superironisk och skriva en rolig blogg istället för den här som bara innehåller gnäll, gnäll, gnäll...

Till mitt försvar kan jag säga att jag använder denna bloggen för mig själv och inte för att underhålla andra, men jag kanske kan lura mig själv att vara glad när jag egentligen vill vara sur? Borde prova

Ovido - Quiz & Flashcards