Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

Vaccination och ljug

Av Malin - 25 augusti 2008 20:07

Idag fick Minou sin andra spruta av pneumokockvaccinet. Förra gången blev hon inte alls påverkad av det så jag var lätt i sinnet när vi gick till vårdcentralen. Hon lyckades bli förkyld på de fyra dagarna hon varit på dagis efter semestern men det var ingen fara enligt läkaren.


Denna gången fick hon sprutan i armen och hon grät, det har hon inte gjort på nån vaccination tidigare men det är ju övergående. Sen åkte vi hem till V och hälsade på. Det blev en hyfsat snabb visit och vi åkte hem lagom till lunch-sovet i vagnen. Då ropade Minou aj aj aj och pekade på armen och var jätteledsen. Till den grad att jag valde att åka pendeln istället för buss och rusa in på apoteket för att köpa alvedon, för att fortsätta rusandet till Ica Maxi och trycka in den i rumpan på henne. 

Sen var hon glad i hågen igen och ville "leta, leta" (leka) på gården hur länge som helst.


När vi var hos V så pratade vi lite om hennes vagn och jag för att slippa diskutera så sa jag att jag lånat dubbelvagnen av en kompis.

Lite osmart kom jag på senare, för hon läser troligen i bloggen och jag har ju skrivit att jag köpt den! Hmm, 32 årig tvåbarnsmamma som ljuger om såna struntsaker! Får nog krypa till korset och erkänna...

Fast jag tycker inte den var så värd så jag säljer den snabbast möjligt. Men nu har jag fått det ur systemet iaf :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards