Direktlänk till inlägg 11 augusti 2008

Mamma lämnar skötväskan hemma och Minou bajsar två gånger

Av Malin - 11 augusti 2008 13:22

Idag trängde vi ihop oss i mormors gamla Micra, jag , mormor, Amina och Minou (Noelle och mamma fick stanna i stugan för de fick inte plats)

Knappt vi andra heller, Minou satt helt spikrak i ryggen och fötterna nästan i skräddarställning i bilbarnstolen. Vagnen fick vi lämna hemma för den fick inte heller plats.

Vi åkte in till Fagersta för vi behövde handla lite och mormor och Amina behövde köpa lite underkläder. De blev ju kvar lite längre än de tänkt.

Det började med att Minou bajsade på sig redan under den första halvtimmen. Jag tänkte vara lite layback och avslappnad så jag struntade i skötväskan. Så jag fick springa in på Coop och köpa ett paket blöjor och sen in på toaletten där och byta på Minou. Mormor går i snigelfart så allt tog fem gånger längre tid än vanligt och Minou tröttnade på att gå långsamt och ville springa fram och tillbaka. Sen gick vi och fikade och Minou fick äta bananer och jag köpte en festis till henne. Allt hade ju tagit så lång tid så hon var jättehungrig också. Festisen kom hon på hur hon skulle få i sig, första gången hon dricker ur sugrör (vad jag vet iallafall...)

När jag lyfte upp henne höll hon armen runt min hals - och klämde till på festiskartongen - iskall festis nerför ryggraden på mig, en spännande känsla! Då kände jag att hon bajsat på sig igen! Det var bara att kånka iväg med henne till bilen IGEN för att hämta blöjorna IGEN och gå till biblioteket och byta på henne.

Mormor och Amina fick gå i förväg till Ica och börja handla.


En vagn är ett måste, spelar ingen roll hur bra Minou kan gå 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards