Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Malin - 7 maj 2009 22:15

Om man skriver i annonsen att "jag köpte vagnen -07" så innebär det inte nödvändigtvis att vagnen är från -07.


Står det i annonsen att "vagnen är brun" så behöver det inte betyda att vagnen var brun från början. 


Om det inte står vilken årsmodell det är på vagnen så betyder det ofta att det är en såpass gammal modell att någon väsentlig bekvämlighet saknas (som inställbart styre, eller liggläge, eller att hjulet på trehjulingen är fast och inte är svängbart)


Står det i annonsen att vagnen är en "Brio Swing" och man inte hittar någon information om vagnen betyder det att det egentligen är en Carena Swing, billighetsvarianten av ursprungsmärket.



Av Malin - 7 maj 2009 22:08

Sen fick jag se att det kommit ut en Babytravel, likadan, för bara 600 spänn! Jag ringde på den och hon sa att den var väl använd men absolut inte trasig eller så. Solblekt såklart men det kan man leva med.

Tänkte att då kan jag behålla 600kronors-vagnen och ståbrädan och regnskydd från den andra vagnen och sen sälja den istället! *gnider mina händer oj vad jag ska tjäna pengar*


Träffade henne idag vid tunnelbanan. Hon visade upp vagnen och berättade om skavankerna som såklart blir när man använt den i nåt år eller två eller så.

Framhjulet behöver smörjas upp lite då och då för annars blir det sådär konstigt. (som kundvagnar gör) Hon hade smörjt hjulet igår.

Jag frågade om sittläget för jag tyckte hennes son satt så tillbakalutat i den, men det skulle vara så.


Jag sa tack och hej och när jag styrde kosan mot tunnelbanespärren så styrde vagnen kosan åt ett helt annat håll! Fan vad jag fick kämpa för att styra vagnen, den ville inte gå åt samma håll som mig.

 När jag kom hem efter att varit hemma hos Annelie (som förresten höll på att garva ihjäl sig åt mitt vagnsköpande) och visade Jonas det bångstyriga hjulet, så såg han att sittläges-spännet var trasigt!


Han tvingade mig att ringa henne och säga att jag inte ville ha vagnen eftersom den är trasig, så i helgen ska vi åka förbi och lämna tillbaks vagnen (förresten hade hon glömt kvar sin kedja med lås som satt fast i chassit)

Ovido - Quiz & Flashcards