Alla inlägg under oktober 2009

Av Malin - 4 oktober 2009 16:30

Jag bloggade från mobilen för att få in bilden, jag har ju inte kunnat ladda upp bilder från mobilen till datorn sedan den krashade....

Idag var en stor dag för Minou! (Eller för oss kanske)

Hon fick ha kul inne på Ikeas småland medan vi shoppade med en lugn Noelle i vagnen.

Hon kunde inte vänta på att vi skulle dra så hon kunde börja leka! Inte ett dugg nervös för att hon skulle få vara själv med en massa barn och okända vuxna Skrattande

Snacka om avstressande att kunna gå i lugn takt inne på barnavdelningen utan en skrikande unge som tar på allt de ser och vrålar VILL HAAAA!

Av Malin - 2 oktober 2009 13:09

Noelles förkylning känns inte som den blivit bätte, snarare snorigare, gnälligare och svårt att äta och sova. Vi försöker agera så snabbt som möjligt när hon får öroninflammationstendenser efter förra vintersäsongen (så många öroninflammationer så jag tappat räkningen)


Jag bokade en akuttid på nätet och klockan 8,30 infann vi oss stressade och varma och något försenade på vårdcentralen.

De hade tagit bort bokningsdatorn de hade tidigare, då slapp man stå i kö och kunde anmäla sig själv. Jag hade klickat i att jag ville ha sms-bekräftelse och den hade inte kommit än, kan ju ta en stund.


Hur som helst så fanns vi inte i systemet! fick gå till undersköterskan för att kolla om hon kunde klämma in oss nånstans, annars skulle jag ju få åka till AstridLindgrens. Fick en ny tid till kl 9,50 alltså en timme senare. Fick gå hem en kort sväng, Noelle var ledsen hela vägen hem. När jag tempade henne hade febern stigit och hon fick Ipren.


På vägen tillbaks till vårdcentralen hann Noelle somna i vagnen. Jag anmälde mig i kassan igen. När jag läst tidningen tre gånger och fortfarande inte blivit uppropade, gick jag till kassan igen.

"Nä, du ska inte vara här förrän om en timme" säger hon då!

Jag förklarade läget att hon sagt kl 9,50 och jag sagt högt att okej då är det om en timme (för jag är så trög att jag måste säga saker högt för att fatta och minnas vad jag sagt)

"Ja, det har hänt flera gånger att de sagt en tid till patienterna och skrivit ner en annan tid"


Okej, kul! Tur att Noelle låg och såsade iallafall, annars hade jag blivit förbannad (i mitt inre då, jag kan ju inte bli upprörd så det syns).

När vi kom in förklarade jag läget med Noelle, hon kollade i hennes öron (yrvaken och svettig, hann inte fatta vad som hände) och det togs ett blodprov för att se sänkan. (förra gången jag var på vårdcentralen med en ledsen Noelle så hade hon lunginflammation som missades)

Men allt såg fint ut, än så länge en vanlig, normal förkylning Skrattande (kan man verkligen sätta en glad smiley efter en sån mening?!)

Av Malin - 1 oktober 2009 20:30

Jag hade min lediga kväll, jag och Annelie skulle till badhuset och simma. Efter några sms på eftermiddagen ändrade vi planen till basta+fika. Det passade oss båda bättre än att få motion Oskyldig


Håkan skulle komma hem till halv sex och jag åkte över och inväntade honom hemma hos dem, men det drog ut på tiden så vi bestämde oss för att släpa med Minea till restaurangen på hörnet och käka/fika så länge.

Efter ett tag dök han upp och fick ta hem en kladdig och trött Minea, jag och Annelie försökte ta värmerekord i bastun.


Riktigt skönt att sticka till badhuset och sitta i bastun, annars är ju risken riktigt stor att jag utnyttjar mina lediga kvällar till att kuta runt i olika affärer för att hitta bra-att-ha-kläder till tjejerna...


(jag hade det skönt fast Annelie får nog ta en ny ledig kväll för hon var inte ledig!)

Ovido - Quiz & Flashcards