Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds.

Den var så hemsk och scenen med själva steningen var så utdragen och verklighetstrogen. Fast jag höll för mitt enda öra och tittade bort så mycket jag kunde för att slippa se och höra så räckte det med glimtarna för att jag skulle få andnöd och bli så påverkad att jag bara ville gå därifrån.

Jag kommer ihåg att jag tänkte att "fan jag skulle kunna se 150 zombiefilmer utan att bli så här förstörd".

Annelie ville titta på Nicke Nyfiken efter filmen för att få sin oskuldsfullhet tillbaka.


Jag är glad att jag inte såg mer än jag gjorde. Det kändes bra att det kommer såna här filmer så det tas upp och debatteras för det händer ju trots allt fortfarande! Men det kändes jobbigt att sitta och "gotta" sig (fast det gjorde vi verkligen inte!) med godis på bio.

Hur många kommer bli muslimhatare efter den här filmen?...


Idag överraskade jag Minou med att gå på Råsundabiografen och titta på Bulten och girafferna. Hon tyckte det var jättespännande och när det släcktes ner i salongen och draperiet gled undan skrattade hon högt.

Hon fick käka en tablettask och dricka en äppelmer (som hon tryckte på för hårt och sprutade ner hela sig och lite av mig).



Ovido - Quiz & Flashcards