Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom...

Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarande är sjuk.


På vägen dit såg jag två ny(?)blivna mammor komma gåendes över vägen med varsin liggvagn. Ena mamman stannar mitt på övergångstället för att rätta till en filt eller nåt. Snacka om disträ! Var det tänkt att de här mammahormonerna gör en disträ och avskärmad från allt som har med världen att göra, för att man bara ska se sitt barn?

I såfall verkar de inte göra det de var ämnade att göra ex hindra barnet från att bli överkörd av en buss för att mamman är orolig för att bebisen fryser om foten... Ville nästan ge henne en örfil så irriterad blev jag!


Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip.

Hon ville kolla hörseln på mitt högeröra också, det har jag aldrig ens tänkt på eftersom jag alltid tänkt på mig själv som just ettöring. Men, men, tekniken går ju framåt, kanske jag hör lite grann ändå på höger.


Hon vred upp ljudet så hela huvudet vibrerade, nope, ingen hörsel där inte!


Jag hör lite under normalhörsel så det var inte så illa som jag trodde. Ska ändå tillbaka för att testa en hörapparat för att se om det gör nån skillnad.


Sist jag hade en gick jag på mellanstadiet och den tog in allt ljud från högersidan och förde över allt till vänstersidan. Det tröttnade jag rätt fort på...

Ovido - Quiz & Flashcards