Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

Göteborg

Av Malin - 20 augusti 2009 19:34

Noelle har skött sig jättebra på dagis, nu tog det bara 10-20 min för henne att släppa Jonas byxben.

Minou har ätit frukost på dagis varje morgon denna veckan så det tar inte mycket tid för oss att göra oss iordning. Bara kläder, kamma och borsta tänder. Jag käkar frukost på jobbet eftersom det blir lite glapp mellan dagislämning 7,30 och börja jobbet kl 8


Imorgon styr vi kosan mot Göteborg, inför Möbius-träffen. Det blir första gången vi träffar andra familjer med möbius syndrom sekvens.

Hade varit bättre om vi fått gå på den förra året när Noelle var bebis och allt var nytt, nu känns det inte som att vi har så mycket frågor el funderingar.

Jag blev tillfrågad om jag ville vara sekreterare på årsträffen och jag svararde ja. Sen att jag inte vet vad det innebär är en annan sak!

Skriva på ett papper fixar jag nog ;-)

Tänkte tjata lite om fler träffar per år också, det behöver inte vara så märkvärdigt. En fika bara hemma hos nån eller på en lekplats...


Ska föreslå nåt fadderfamiljs-system också, när vi fick Noelle stod vi som frågetecken och hade massor med frågor men ingen att fråga!

Hade man haft en familj som man kände att det var okej att ringa och eller mejla så hade jag känt mig tryggare. Och slippa gå igenom en massa onödiga vändor med sjukhus mm om man haft en "erfaren" som kunnat tipsa...

 
 
Annelie

Annelie

21 augusti 2009 12:22

Vilken supermamma du är. Handlingskraftig och engagerad. Du måste berätta ALLT om träffen sen. Kram

http://mysminea.blogg.se

 
Ingen bild

farmor

23 augusti 2009 16:14

Hoppas ni har fått ut nå´t av helgen i Göteborg, det är viktigt att få träffa andra i samma situation.
Nu har Nole blivit stora tjejen, va fort de har gått ändå! det går bra på förskolan oxå det är jag övertygad om :)

 
Nina

Nina

23 augusti 2009 20:11

Är ni här istan?? eller var...synd att jag inte visste det. En kram hade ju vart kul. En annan gång kanske...säg till..

http://timmerbacka.blogspot.com

 
Ingen bild

Malin

24 augusti 2009 22:21

Tack för pepp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards