Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Malin - 13 augusti 2009 19:38

Igår var Minou bra hängig och seg efter dagis. När jag nattat henne vaknade hon efter några timmar och var jätteledsen och hade ont i magen. Var jättevarm men jag trodde det berodde på att hon ville sova i sitt långärmade nattlinne.

På morgonen tempade jag henne och hon hade 38,7. Det blev till att vabba för Jonas skulle med Noelle till barnläkaren för att prata förstoppning.


När vi satt i soffan såg jag att hon var prickig på överarmarna och nere vid fotknölarna. Surfade runt och kollade upp alla barnsjukdomar som innehåller röda prickar. Först trodde jag det var charlakansfeber, men då har man ont i halsen och Minou nöp sig i halsen, tänkte efter, och svarade att hon hade inte ont :-)


Det lutar åt vattkoppor. Får se om det blir vätskefyllda blåsor imorgon.

Det kan även vara hennes myggbett som är på tillbakagång, men jag trodde inte hon hade så många!


(Noelle fick Movicol Junior och läkaren tyckte inte lakulos var nåt bra alls! Sen sa han att vi ska använda klyx om hon blir jätteförstoppad, för microlax och resulax var inte heller bra)


Ovido - Quiz & Flashcards