Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

4H och allt är stängt under sommaren

Av Malin - 16 juni 2009 21:04

Idag var vi på 4H-gården Augustendal. Fiket var stängt och djuren har tagit semester fram till vecka 33! Är det inte nu man har tid att åka dit?!


Jag lurade Minou att hon skulle få se djuren och tjoho! och allt sånt och så fanns det inte ett enda djur där! Men hon åkte rutschkana och hade kul ändå. Kändes nästan lika taskigt som när vi rullade iväg till badhuset en lördag för ett tag sedan. Minou var jätteglad och badhuset var stängt! De har stängt på helgerna på sommaren och Minous puckade morsa fattade inte ens att just denna lördagen dessutom var NATIONALDAGEN!


Jag fick trava ner med henne i snålblåst och sprayregn för att åka barnkaruseller på golfängarna innan mitt dåliga samvete stillade sig.

 
 
Linda

Linda

18 juni 2009 21:08

Men.. Är det bara pensionärer som har möjligheten att få glo på djur..? Inga arbetande föräldrar som har semester..haha..=)
Trevlig midsommar på er!

http://www.lindaq.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards