Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Malin - 8 juni 2009 20:27

Idag fyller Annelie år och blir stor tjej :-)

Grattis!!!! Det blev ingen Brucan men du verkade nöjd ändå :-p


Var och hälsade på Snäckbacken igen, inför dagisinskolning för Noelle. Vi fick lite mer info och det ploppade upp lite bra-att-veta-grejor.

Som att vi måste ha en barnstol som ska sättas in och ur i taxibilen varje dag! Kul att släpa på en bilbarnstol, unge och ytterligare en hysterisk unge på morgon/eftermiddag inför taxiankomst. Ja, ja, det löser sig väl.


Jag har inte så bra koll verkar det som. Har inte tagit reda på vad åldrarna är på barnen i dagisgruppen. Tänkte att det är väl upp till fyra år, men den är upp till sju år! De ska dela gruppen till hösten ändå, för det är många stora barn nu som behöver andra aktiviteter än de små så det passar mig ypperligt. Vill inte att lilla Nole ska bli bodytacklad av stora sjuåringar som lever rövare...


Ja just det, vi får fixa blöjor själva också.


Annars är allt jättebra! Hon kommer bli hämtad av taxin lagom till att Minou ska käka frukost på Skogsbacken, sen hämtar jag Minou vid kl 15 efter mellis och då ska Noelle anlända med taxin. 

Jag slutar vid 14,15 så hinner jag handla lite innan.


Får se hur vi fixar logistiken med två arbetande föräldrar och ingen hemma som städar, handlar eller tvättar.

Vi kommer förmodligen dö av svält inom loppet av två veckor

Ovido - Quiz & Flashcards