Alla inlägg den 27 maj 2008

Av Malin - 27 maj 2008 11:10

av fiskbulle666 | Tis 27 maj 22:15 I lördags hade Jonas sovmorgon och jag och Minou gick till badhuset och badade för första gången på jättelänge. Hon tyckte det var jättekul med rutchbanan.
Denna gången såg jag en liten knodd gå upp själv uppför stegen och åka ner själv så då tänkte jag att kan hon så kan Minou också (tidigare har jag lyft upp henne på mitten av rutschbanan så hon inte behövt gå själv)

Minou tyckte det var så roligt och satt däruppe och ropade så att alla skulle titta på henne. Hon tog efter en kille och skulle minsann åka på mage ner med fötterna först så hon blev rätt modig.
Hamnade flera gånger med huvudet under vatten men det gjorde ingenting. Hon hoppade ner till mig i vattnet från kanten på bassängen också!

Av Malin - 27 maj 2008 11:09

av fiskbulle666 | Tis 27 maj 22:12 Hon kräktes lite mer igen och då slutade vi med flaskan och körde bara sond igen. Dagen efter blev hon förkyld (som oss alla andra i familjen) så då är det ju ändå lättare med sonden... Två dagar kvar till röntgen! Pratade med Gastro idag och hon sa att hon skulle be läkaren skriva ner att de ska titta extra på lungorna hur de ser ut efter flaskförsöket.

Hon bekräftade det jag märkt, att Noelle får ont i magen efter sondmatningen men inte efter nappflaskmatning, trots att flaskan borde ge mer luft i magen.
Hon sa att magen är inte lika beredd när man sondmatar som när bebisen suger i sig maten. hon tyckte att vi kunde börja testa puré snart - men Noelle är ju så liten fortfarande! Hon kan ju inte ens stödja huvudet än. Knycker fortfarande med det.

Nu är vi alla sjuka igen, Minou har varit hemma från dagis både igår och idag. I söndags åkte vi till akuten med henne men öronen visar ingenting. Fick ge henne alvedon för att hon var så ledsen.
Men idag är hon glad och busig igen, men snorig och hostig. Hon får gå på dagis iallafall...

Ovido - Quiz & Flashcards